وزیر سابق اطلاعات با اشاره به پاسخ امام خمینی(ره) به نامه وی:

بغض و کینه استکبار باید همیشه در دل مسئولان باشد

خبرگزاری بسیج: تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با اشاره به نامه ای که در زمان مسئولیت وزارت اطلاعات خطاب به امام خمینی(ره) نوشته است، اظهار داشت: ایشان در پاسخ فرمودند:« هر چه بغض و کینه دارید بر سر آمریکا بکوبید.»
کد خبر: ۸۷۷۰۰۰۵
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ آیت‌الله محمد محمدی ری‌ شهری   در دیدار دانش‌آموزان دختر بسیج دانش آموزی استان تهران در تالار شیخ صدوق(ره) که خانواده شهید محمد حسین فهمیده نیز حضور داشتند، استکبارستیزی را از اصول اساسی نظام اسلامی دانست و گفت: استکبار ستیزی هم در پیدایش انقلاب اسلامی نقش اساسی داشت و هم در تداوم آن نقش اصولی دارد.

آیت‌الله ری‌شهری با اشاره به روحیه استکبارستیزی امام خمینی (ره) تصریح کرد: من در سی ام خرداد سال 67 در مسئولیت وزارت اطلاعات نسبت به موضوعی در ارتباط با آمریکا، نامه‌ای خطاب به بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) نوشتم، که ایشان در پاسخ به این نامه فرمودند: « بغض و کینه استکبار باید همیشه در دل همه مسئولان نظام اسلامی باشد.» چون مستکبر به تنها چیزی که فکر می‌کند نابودی اسلام و انقلاب است. استکبارستیزی یکی از اصول اساسی نظام اسلامی است، انقلاب اسلامی امکان ندارد با استکبار و در راس آنها استکبار جهانی آمریکا رابطه دوستی داشته باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه ممتحنه به تبیین اصول سیاست خارجی نظام پرداخت و افزود: خداوند در قرآن می فرماید: «مسلمان حق ندارند با کسانی که دشمن خدا و دین خدا هستند دوستی کنند.  مسلمانان با کسانی که با اسلام مخالف نیستند مقابله نکنند، اما هرگز در برابر ظلم، جنایت و تجاوز کوتاه نیایند.وی همچنین با بیان ادامه این آیه، خاطر نشان کرد: بر اساس اصول دین مبین اسلام ارتباط آشکار و پنهان با دشمنان خدا و اسلام و با استکبار ممنوع بوده و در زمان کنونی هم ارتباط با آمریکا به عنوان استکبار جهانی ممنوع است.

وی به تبیین مبانی استکبارستیزی و سیاست خارجی انقلاب اسلامی پرداخت و با اشاره به دو نکته مهم تبیین مبانی استکبارستیزی با الهام‌گیری از آیات شریفه قرآن کریم و  زمینه‌سازی برای پرورش انسان‌های استکبارستیز، خاطر نشان کرد: شهید فهمیده از جمله افراد استکبار ستیز و تنها شهیدی است که امام خمینی(ره ) از او به عنوان رهبر خود یاد کردند.

 در این مراسم پدر شهید حسین فهمیده در سخنانی ضمن توصیه هایی خطاب به دانش آموزان بر اقامه نماز اول وقت تاکید کرد و در ادامه اشعاری را در مدح شهدا با آوایی دلنشین قرائت کرد.

 همچنین در این مراسم از خانواده شهید محمد حسین فهمیده با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

 

ارسال نظرات