رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: طی سه سال فعالیت های اقتصاد مقاومتی بسیج، طبق آمار سازمان جهاد کشاورزی تولیدات غذایی، باغی و دامی کشور افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۷۶۹۹۵۹
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرتیپ بسیجی محمد رضا نقدی  در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی با اشاره به اینکه مهمترین مسئله روز کشور اقتصاد مقاومتی است، تنها راه مطمئن عبور از مسائل اقتصادی پیش روی کشور را حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: سابقه ورود بسیج به اقتصاد مقاومتی حضور جوانان بسیجی در اردوهای جهادی بوده است و این ظرفیت عظیمی است که نمونه آن در سایر نقاط دنیا وجود ندارد و مسئولین می باید قدر آن را بدانند و از آن بهره گیرند

وی با اشاره به انجام پروژه های متعدد و کوچک در مناطق روستایی و دورافتاده که معمولا برای پیمانکاران مشکلات متعددی دارد، افزود: گروه های جهادی با تأسی به اصول اقتصاد مقاومتی با کمترین هزنیه و بیشترین بازدهی می توانند با انجام پروژه ها در مناطق دورافتاده به مردم شریف روستایی خدمت رسانی نمایند.

سردار با تاکید بر اینکه ما به جوانان جهادی خود افتخار می کنیم گفت: بسیج با ارائه آموزش و تبلیغات این آمادگی را دارد تا در ایجاد صنایع کوچک تبدیلی روستایی تحولی در اقتصاد روستاییان ایجاد کند.

وی با اشاره به طرح«بسیج همگام با کشاورزی» گفت: فاصله میزان برداشت در واحد سطح بین کشاوزان نمونه با سایر کشاورزان زیاد است و ما می توانیم با ارائه آموزش های لازم میزان برداشت کشاورزان را در محصولات مختلف افزایش دهیم که این خود به افزایش درآمد کشاورزان و ثروت کشور منتهی خواهد شد.

سردار نقدی اعزام گروه های جهادی مختلف به واحدهای کم تحرک و در آستانه تعطیل صنعتی را آخرین خدمت بسیج در حوزه اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: این گروه ها که مهندسان با تجربه بسیج مهندسان می باشند با حضور در واحدهای صنعتی مشکل دار و با کار کارشناسی روی مسائل واحدهای مربوط و  راهنمایی ها و آموزش های لازم را ارائه داده و در مرحله بعد پیگیری های مورد نیاز را برای حل مشکلات واحدهای صنعتی انجام می دهند.

گفتنی است در این جلسه که استاندار استان مرکزی و سایر مدیران و دستگاه های اجرایی حضور داشتند مصوباتی در جهت هماهنگی و همکاری دستگاه های اجرایی در حوزه اقتصاد مقاومتی به تصویب رسید.

ارسال نظرات