عباس فلاحی باباجان گفت: رشد نقدینگی که مردم از آن بی‌بهره‌اند کجا رفته است ثبات اقتصادی لازمه رشد اقتصادی است دولت باید شاخص‌های کلان اقتصادی را به سمت بازارهای مولد حرکت دهد.
کد خبر: ۸۷۶۹۹۲۴
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱

عباس فلاحی باباجان نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه رشد نقدینگی در دولت یازدهم به اوج رسید اظهار داشت: این در حالی است که سود نرخ بانکی کاهش یافته است و در برخی شعب بانکی نرخ سود بانکی به 16 درصد رسیده است رشد نقدینگی برای دولت منفعت داشته نه ملت.

وی گفت: رشد نقدینگی که مردم از آن بی‌بهره‌اند کجا رفته است؟! رکود اقتصادی رشد کرده و  از این میزان نقدینگی، بخش مولد تولیدی و صنعتی بی‌بهره مانده است این در حالی است که آمارهای بانک مرکزی حجم نقدینگی بالا را تایید کرده است، بازار با افزایش رشد عمومی قیمت مواجه شده است و  هزینه اقتصادی مردم افزایش یافته است پس این نقدینگی کجا مصرف می‌شود؟!

فلاحی باباجان خاطر نشان کرد: سطح تولید ملی کاهش یافته است و ثبات اقتصادی وجود ندارد مردم تقاضاهای غیر ضروری خود را پنهان کرده‌اند پس طبیعی است که حجم پول به بازارها هدایت نشود تورم کاهش یافت لذا کاهش تورم، مایه افتخار نیست.

 وی در خاتمه افزود: ایجاد ثبات اقتصادی لازمه رشد اقتصادی است دولت باید شاخص‌های کلان اقتصادی را به سمت بازارهای مولد حرکت دهد تا از این طریق رشد عمومی قیمت‌ها کاهش پیدا کند.
 
ارسال نظرات