خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شهرضا گفت: در هفته بسیج امسال در قالب برگزاری «نمایشگاه اقتصاد مقاومتی»، سیر تاریخ انقلاب اسلامی در شهرضا و سرگذشت شهدا و سرداران بزرگ دوران جنگ تحمیلی، بازآفرینی می‌شود.
کد خبر: ۸۷۶۹۸۵۶
|
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرضا، سرهنگ جواد داستانی در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستانشهرضا، اظهار داشت: در هفته بسیج امسال در قالب برگزاری «نمایشگاه اقتصادمقاومتی»، سیر تاریخ انقلاب اسلامی در شهرستان شهرضا و همچنین سرگذشت شهدا وسرداران بزرگ دوران جنگ تحمیلی، بازآفرینی می‌شود.

وی گفت: در ایننمایشگاه 30 غرفه با موضوع اقتصاد مقاومتی و با حضور فعالان عرصه‌های مختلفکارآفرینی و افرادی که با اخذ تسهیلات از قرارگاه بسیج سازندگی شهرستان،اقدام به ایجاد عرصه‌های مختلف کرده‌اند، برگزار می‌شود.

فرماندهناحیه مقاومت بسیج شهرضا بیان کرد: تاریخ انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدسسرشار از لحظات غرورآفرینی است که ملت بزرگ ایران در دفاع از ارزش‌های دینیو کشور و انقلاب خلق کردند و باید این لحظات ثبت و به نسل‌های بعد منتقلشود.

وی با تأکید بر ضرورت معرفی شهدای شاخص دوران دفاع مقدس، اظهارداشت: معرفی شهدای شاخص و سرداران شهید همانند شهید همت، شهید طباطبایی وشهید قانع در شهرستان و شهیدان بزرگی همانند شهیدان باکری و خرازی، وهمچنین معرفی سایر شهدا به مردم از جمله بخش‌های این نمایشگاه است.

داستانی گفت: در آرشیو یادگارهای دوران دفاع مقدس در شهرستان فیلم‌ها وعکس‌های زیادی وجود دارد که بسیاری از آنها تاکنون به نمایش گذاشته نشدهاست، حتی بسیاری از خانواده‌های شهدا نیز از وجود این تصاویر باخبر نیستنداما در این نمایشگاه فرصتی ایجاد می‌شود تا با نمایش این آثار، فرهنگ دوراندفاع مقدس به خوبی به دیگران نمایش داده شود.

نمایش دستاوردهای انقلاب اسلامی در شهرستان شهرضا

فرماندار شهرضا در ادامه جلسه با بیان اینکه باید جاذبه‌های فرهنگی تاریخانقلاب را یافته و آنها را به نسل‌های جوان و نوجوان جامعه معرفی کنیم،گفت: برگزاری جلسات خاطره گویی و بیان چهره به چهره خاطرات دوران انقلاب و وجنگ تحمیلی در قالب برنامه‌های فرهنگی، تأثیر به سزایی در جذب جوانان ونسل‌های سوم و چهارم به ارزش‌های انقلاب و آشنایی آنها با این ارزش‌هادارد.

محسن گلابی افزود: انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس حماسه‌هایملی مردم ایران هستند که همراه به شنیدن خاطرات و مطالبی از آن علاقه مندبوده‌اند بنابراین باید از هر فرصتی برای بیان تاریخ آن دوران استفادهکنیم.

وی بیان کرد: بیان خاطرات و تاریخ دوران دفاع مقدس در قالبنمایش‌های سنتی همچون «پرده خوانی» سبب جذب بیشتر افراد به شنیدن این مطالبو افزایش تأثیر آنها می‌شود.

فرماندار شهرضا با بیان اینکهدستاوردهای انقلاب اسلامی تنها محدود به مواد نظامی نیست، تصریح کرد:انقلاب اسلامی تحول بزرگی بود که سبب ایجاد پیشرفت و کسب دستاوردهای بزرگیدر تمامی بخش‌ها از جمله نظامی، پزشکی و مهندسی شد که باید به همه افراداطلاع رسانی و در معرض عموم نمایش داده شود.

وی با اشاره به اینکهنمایش دستاوردهای انقلاب اسلامی در شهرستان شهرضا به عنوان یکی ازشهرستان‌های پیشگام در این زمینه، برای مردم بسیار جذاب است، افزود: در حال حاضر در شهرستان شهرضا فعالیت‌های سیاسی آزادانه و در چهارچوب قانون دنبالمی‌شود و باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها