سعید باستانی با بیان این که در صنعت خودرو باید یک سری ملاحظه کاری ها را کنار بگذاریم گفت: تمام کشورهای موفق در این صنعت، یک سری استراتژی ها را تدوین کرده اند و بر اساس آن شروع به حرکت کرده اند.
کد خبر: ۸۷۶۹۸۳۵
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،  سعید باستانی در برنامه رادیو گفت و گو در خصوص قراردادهای خودرو گفت: هر زمان که قراردادها به گونه ای باشد که انتقال تکنولوژی به داخل کشور صورت بگیرد و از یک طرف بتوانیم صادرات محصول را تضمین کنیم و از طرف دیگر نیز سهم تولید داخل را در قراردادها لحاظ کنیم تا بازار قطعه سازان تحرک داشته باشد و به عنوان یک هاب تولید خودرو در منطقه قرار بگیریم، می توان گفت قراردادها مثبت است.

وی ادامه داد: هر قراردادی که بیشتر کمک کند این موضوعات مختلف لحاظ شوند و در فضای تولیدی کمک کننده باشند، قاعدتا موثرتر خواهد بود. بنابراین ما بررسی می کنیم، قراردادها چقدر توانایی دارند تا حوزه های مختلف صنعت خودرو را به جریان بیندازند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به قراردادهای مشارکتی اشاره کرد و تصریح کرد: قراردادهایی که در سرمایه گذاری مشترک ایجاد می شوند، قاعدتاً مناسب برای کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه صنعت خودرو جزو سه صنعت بزرگ کشور است که گردش مالی بالایی دارد، اظهار داشت: بنابراین باید توجه ویژه و خاصی را برای این صنعت داشته باشیم و این نگاه باید در همه مسئولین این حوزه وجود داشته باشد. اگر فرض را بر این بگذاریم که ایران قرار است تبدیل به یک هاب تولید کننده خودرو در  یک منطقه مشخص شود، قاعدتاً باید شرح وظایفی را برای وزارت صنعت و انجمن ها و اتحادیه ها و خودروسازهای داخلی لحاظ کنیم و هر جایی که مشکل قانونی داشته باشیم، نسبت به رفع آنها اقدام کنیم هر چند تا کنون که بررسی کرده ایم، قوانین ما قوانین جامعی است ولی باید در حوزه اجرا نظارت بیشتری وجود داشته باشد.

باستانی ابراز داشت: باید در صنعت خودرو یک سری ملاحظه کاری ها را از جایی به بعد، کنار بگذاریم. تمام کشورهای موفق در این صنعت، یک سری استراتژی ها را تدوین کرده اند و بر اساس آن شروع به حرکت کرده اند. یک خودرو در ایران وقتی تولید می شود، تقریبا 5 الی 6 میلیون تومان هزینه مالی داریم که اینها باید بر طرف شود.

ارسال نظرات