صلاحی مطرح کرد

10 دلیل که آمریکا جسارت به خاک ایران را ندارد/ اشتباه راهبردی دولت در برجام

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با تاکید بر اینکه اشتباه راهبردی دولت باعث شد برجام به خسارت محض تبدیل شود، گفت: چرا مردم ایران را به سیب و گلابی وعده می‌دهید، شاید منتظر هستید درخت آن را از انگلیس بیاورید.
کد خبر: ۸۷۶۹۸۰۶
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور صبح امروز در همایش «برجام؛ پیامدها و نتایج» که با میزبانی مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد، تصریح کرد: آمریکایی‌ها از ابتدا هویت خود را در تقابل با طرف دیگر تعریف کرده‌اند. 

وی ادامه داد: بوش بعد از 11 سپتامبر وقتی که از شروع جنگ جهانی دیگری نام برد آن را جنگ صلیبی سوم معرفی کرد، آمریکایی‌ها سیاست کلامشان را بعد از فروپاشی شوروی در دو بخش انرژی و انقلاب اسلامی و رویارویی با آنها می‌دانستند.

رئیس سازمان بسیج اساتید عنوان کرد: آمریکایی‌ها در زمان حضور در عراق می‌گفتند می‌خواهیم صد سال از اینجا دنیا را اداره کنیم اما قدرتی به نام جمهوری اسلامی ایران در مقابل آنها ایستاد، بنابراین برگ تحریم‌ها را بر سر میز مذاکره از دست نخواهد داد.

وی با بیان اینکه  اشتباه راهبردی دولت باعث شد برجام به خسارت محض تبدیل شود، اضافه کرد: اروپایی‌ها قبل از برجام این موضوع را مطرح کردند که تحریم‌های ایران جواب نداده است اما رفتار دولت یازدهم بود که غیر مستقیم به آمریکایی‌ها گفت کارتان در تحریم درست است.

صلاحی با طرح این پرسش که کسی هست که به مذاکرات برود و بگوید آمریکایی‌ها با یک بمب ما را از بین می‌برند، بیان داشت: این سوال پیش می‌آید که چرا آمریکایی‌ها ما را با یک بمب از بین نبرده‌اند، شرطی کردن کشور در برجام اهرمی بود که در دست آمریکایی‌ها قرار گرفت، رئیس جمهور ما در آخرین لحظات مذاکرات می‌گفت این قرارداد حتما انجام می‌شود در حالی که مقامات آمریکایی از احتمال 50 درصدی آن صحبت می‌کردند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با انتقاد از رفتار دولت در مواجه به منتقدان تصریح کرد: هر انتقادی که در کشور مطرح می‌شود از سوی دولتمردان در جهنم باز می‌شود و عنوان می‌کنند بروید به جهنم؛ قرار بود کلید قفل مشکلات را باز کنند نه کلید جهنم که بچه‌های انقلابی را مرتب به آنجا بفرستند.

صلاحی با بیان اینکه حداقل به 10 دلیل آمریکایی ها قدرت جسارت به خاک ایران اسلامی را ندارند، گفت: کسانی که سبب تحمیل پروژه «خسارت محض» بر کشور شدند توجیهات دیگری بتراشند.

وی با اشاره به تذکرات رهبری در بحث برجام اظهار داشت: هرچه امام مسلمین فریاد می‌زدند به سرمایه‌های درون کشور نگاه کنید آقایان در مقابل حرف ایشان چیز دیگری می‌گفتند آمریکایی‌ها قدرت جسارت به خاک ایران را ندارند افرادی که باعث این خسارت محض شده‌اند باید از مردم عذرخواهی کنند.

صلاحی ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌دانند پادگان رژیم صهیونیستی گروگان ما است و در منطقه پایگاه‌های زیادی دارند و ناوهایشان روی آب است، دولت‌های وابسته به آمریکا در کاخ‌های شیشه‌ای نشسته‌اند و می‌دانند هر خطایی انجام دهند در آن خواهند سوخت. 

وی اظهار داشت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها می‌دانند اگر کوچکترین خطایی کنند به علت حضور منابع نفت در این منطقه غرب خاموش خواهد شد. مگر ایران قذافی و افغانستان است که با آن وارد جنگ شوند؛ جنگ با ایران یعنی جنگ جهانی دیگر. 

وی در مورد وضعیت سوریه گفت: تنها در تاریخ یک بار ‌آمریکا شمارش جنگ را اعلام کرده و از آن عقب نشینی کرده است و آن هم مربوط به اولتیماتوم آمریکا به سوریه بود، آقای کری گفت آمریکا قادر به جنگ دیگری نیست. قدرت کوبنده جمهوری اسلامی از موانع دیگر عدم حمله نظامی آمریکا به ایران است. هرگونه تهاجمی به ایران اسلامی ملت ایران را به یک آتشفشان تبدیل خواهد کرد میلیون‌ها آدم در جهان و منطقه منتظر اشاره امام‌المسلمین هستند.

صلاحی قدرت بی نظیر رهبر انقلاب را از دیگر عوامل عدم حمله نظامی به ایران دانست و در این باره خاطرنشان کرد: عزیزان دولت در برجام زحمت کشیدند اگر به نتیجه نرسیدند چرا به عظمت ایران خدشه وارد می‌کنند بلکه باید توبه و استغفار کنند چرا مردم ایران را به سیب و گلابی وعده می‌دهند شاید منتظر هستند درخت آن را از انگلیس بیاورند. نتیجه برجام ما را راسخ‌تر کرد که حرف امام را دنبال کنیم که جمهوری اسلامی ایران باید تبدیل به یک قدرت بین المللی شود.

به گزارش فارس وی در خاتمه بیان داشت: نفوذ اسطوره‌‌ای به نام جمهوری اسلامی یک شاخه‌اش در نیجریه است فردی به نام شیخ زکزاکی پس از آشنایی با امام راحل(ره) امروز توانسته 12 میلیون شیعه را در نیجریه تربیت کند، ایران تبدیل به یک قدرت بین المللی شده است. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار