مسئول سازمان بسیج دانش آموزی گیلان خبر داد:
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی گیلان گفت: سالانه به بیش از یک هزار نفر از دانش آموزان در مناطق محروم،کمک های تحصیلی توسط بسیج دانش آموزی ارائه خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۶۹۸۰۵
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

علی رفاهتی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان،با بیان اینکه هفته بسیج با دانش آموز انقلابی و مدرسه انقلاب مزین شده است،اظهار کرد:معمار کبیر انقلاب اسلامی اعتماد بسیار به نسل نوجوان جامعه داشتند و سن دانش آموزی سن عارفانه ای است چرا که به دور از مادیات بوده و فداکارانه در برابر ظالمان ایستاده و از مظلوم دفاع خواهند کرد.

وی افزود:عطر افشانی مزار شهدا، کوهپیمایی دانش آموزان،سخنرانی فرمانده دانش آموز بسیجی در نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان،تجلیل از برگزیدگان علمی، هنری و فرهنگی،برگزاری مسابقات علمی و پژوهشی،دیدار با استاندار و شرکت در راهپیمایی روز استکبار جهانی و... از اهم برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در گیلان است.

رفاهتی به ارتباط سالم با دانش آموزان اشاره کرد و گفت:داشتن ارتباطی با عطوفت و مهربانی می تواند زمینه انتقال نصیحت های اجتماعی و فرهنگی دانش آموزان را سهل کند.

وی خاطرنشان کرد:سالانه به بیش از یک هزار نفر از دانش آموزان در مناطق محروم،کمک های تحصیلی توسط بسیج دانش آموزی ارائه خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی گیلان ادامه داد:اعزام دانش آموزران به مسابقات علمی کشوری از جمله هوا فضا و رباتیک که سال گذشته گیلان رتبه نخست در این بخش را کسب کرده بود، از دیگر برنامه هاست. همچنین اعزام به مناطق جنگی غرب و جنوب از دیگر برنامه های فرهنگی بسیج دانش آموزی است.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال تحصیلی 30 هزار و 86 دانش آموز از مناطق جنگی بازدید خواهند کرد و از نزدیک با دلاوری ها و ایثارگری های شهدا و جانبازان در دوران هشت سال دفاع مقدس آشنا خواهند شد.

رفاهتی ادامه داد:از 10 مهر تاکنون چهار هزار و 130 نفر از دختران به مناطق جنگی اعزام شدند و از یادمان ها و مناطق جنگی دفاع مقدس بازدید کردند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی گیلان افزود: حدود 24 هزار نفر از دانش آموزان در سال تحصیلی امسال به مناطق جنوب و 6 هزار نفر به مناطق غرب اعزام خواهند شد.

وی تصریح کرد: 65 درصد دانش آموزان گیلانی عضو بسیج دانش آموزی هستند و از 258 هزار دانش آموز گیلان 186 هزار نفر عضو بسیج هستند.

گفتنی است، 7 تا13 آبان هفته بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است.

 

ارسال نظرات