رزمایش نمادین پدافند غیرعامل در مدارس اراک به منظور ایجاد هماهنگی و حفظ آمادگی دانش آموزان برای مقابله با دشمن فرضی برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۹۷۳۷
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ رزمایش پدافند غیرعامل صبح امروز در مدارس استان مرکزی برگزار شد.

این رزمایش در سطح شهرستان اراک به شکل نمادین در دبیرستان علامه حلی و دبیرستان دخترانه فرزانگان با حضور نیروهای آتش نشانی، هلال احمر، نیروی انتظامی، سپاه، بسیج دانش آموزی، آموزش و پرورش، اورژانس و ادارات خدمات رسان و استانداری مرکزی برگزار شد.

برنامه آموزشی و رزمایش پدافند غیر عامل دانش آموزی با هدف ایجاد آمادگی و ارتقاء سطح دانش، دانش آموزان در زمینه اصول پدافند غیر عامل و فرهنگ سازی و نهادینه کردن پدافند غیر عامل در بین دانش آموزان برگزار شد.

در ابتدای این رزمایش با به صدا درآمدن آژیر خطر دانش آموزان به سرعت کلاس را ترک کرده و وارد حیات شدند و به اجرای مانور پرداختند.

شایسته فر رئیس کارگروه تهدیدات تخصصی پدافند غیرعامل استان مرکزی در این رزمایش نمادین با اشاره به لزوم اجرای رزمایش پدافندغیرعامل در سطح مدارس گفت: پدافند غیرعامل نوعی سرمایه‌گذاری برای حوادث و خطرات احتمالی است.

وی افزود: باید آمادگی لازم برای مقابله با هر تهدید طبیعی و غیرطبیعی داشت ممکن است در آینده اتفاقی بیافتد لذا باید با اجرای تمرینات مختلف آمادگی لازم برای مقابله با این گونه احمالات را داشته باشیم.

رئیس کارگروه تهدیدات تخصصی پدافند غیرعامل استان مرکزی خاطرنشان کرد: با اجرای این مانو دانش آموزان تا حدودی با پدافند غیر عامل آشنایی پیدا کرده و به صورت عملی آن را تمرین کردند؛ اگر بتوانیم پدافند غیرعامل را سر لوحه کار خود قرار دهیم باعث ایمنی بیشتر در مقابل تهدیدهای احتمالی خواهیم بود.

وی یادآور شد: با اجرای پدافند غیرعامل خسارت‌های مالی، جانی و تاسیساتی ناشی از حوادث و بحران‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت.

شایسته فر دفاع را یک تکلیف دانست و گفت: خداوند بر هر انسانی دفاع را واجب کرده است و در ایه 251 سوره بقره نسبت به این مهم توصیه و سفارش کرده است.

وی افزود: آمادگی دانش آموزان در برابر تهدید، این پیام را به دشمن می دهد که ایران اسلامی همواره در مقابل تهدیدات دشمن آماده است و در مقابل آن ها خواهد ایستاد.


انتهای پیام/
ارسال نظرات