خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از افزایش ۱۲ درصدی شرکت‌کنندگان در مسابقات قران و عترت خبر داد و گفت: تا کنون در کل استان اصفهان ۸ هزار و ۷۰۳ نفر در مسابقات قرآن و عترت ثبت‌نام کرده‌اند و این استان رتبه نخست کشوری را دارد.
کد خبر: ۸۷۶۹۷۱۷
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی با اشاره به استقبال مردم اصفهان از شرکت در مسابقات قرآن و عترت اظهار داشت: ثبت‌نام از متقاضیان شرکت‌کننده در آزمون سراسری قران و عترت طی روزهای گذشته در سطح استان اصفهان صورت گرفته و آزمون این آزمون سراسری 28 آبان در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمون قرآن و عترت شامل 2 بخش ویژه بوده، افزود: آزمون قران و عترت شامل کارمندان و مؤسسات قرآنی بوده که بخش مؤسسات به صورت حضوری و کارمندان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: در حوزه کارمندان دولت 5 هزار و 300 نفر اقدام به صورت الکترونیکی کرده‌اند که تا 8 آبان ماه مهلت ثبت نام دارند.

وی با بیان اینکه ثبت نام مؤسسات قرآنی از 20 شهریورماه آغاز شده و تا 29 مهرماه ادامه داشت، خاطرنشان کرد: در کل استان اصفهان تا کنون 8 هزار و 703 نفر در مسابقات قرآن وعترت ثبت‌نام کرده‌اند و این استان رتبه نخست کشوری در ثبت نام شرکت‌کنندگان دارد که مایه افتخار است.

حجت‌الاسلام ارزانی با اشاره به درصد آماری ثبت‌نام کنندگان این مسابقات افزود: 87 درصد ثبت‌نام کنندگان این مسابقات بانوان اصفهانی به شمار می‌روند و استقبال آنها از آن بسیار زیاد بوده است زیرا در حال حاضر بانوان اصفهانی با 7 هزار و 548 نفر شرکت‌کننده از تعداد بیشتری نسبت به آقایان برخوردار هستند.

وی با اشاره به آمار ثبت‌نام شرکت‌کنندگان مسابقات اظهار داشت: در رشته حفظ 4 هزار و 515 نفر، رشته حفظ کل 243 نفر، در رشته مفاهیم 4 هزار و 199 نفر حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به افزایش 12 درصدی شرکت‌کنندگان در مسابقات قران و عترت استان اصفهان افزود: مسابقات قرآن و عترت امسال با افزایش هزار نفری همراه بوده و در سال‌های 93، 94 و 95 در حوزه ثبت نام و کسب نتایج رتبه نخست را استان اصفهان کسب کرد.

حجت‌الاسلام ارزانی با بیان اینکه مردم استان اصفهان از دیرباز با قرآن انس و الفت داشته‌اند، گفت: شهر اصفهان با 2 هزار و 823 نفر، کاشان هزار و 429 نفر و آران و بیدگل با 799 نفر بیشترین ثبت نام در این مسابقات را داشته‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها