انیمیشن پسرک که به سفارش انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس ساخته شد،جایزه بهترین انیمیشن جشنواره «وترانز» را به شایستگی از آن خود کرد، انیمیشن «پسرک» به نویسندگی و کارگردانی مونا شاهی ساخته شده است.
کد خبر: ۸۷۶۹۷۱۶
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲

به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، انیمیشن پسرک که به سفارش انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس ساخته شد،جایزه بهترین انیمیشن جشنواره «وترانز» را به شایستگی از آن خود کرد، انیمیشن «پسرک» به نویسندگی و کارگردانی مونا شاهی ساخته شده است.
هیات ژوری جشنواره «وترانز» در متنی درباره انیمیشن «پسرک» گفته است: این فیلم با استفاده از فیگورها و پس زمینه هایی که با تکنیک و حال و هوایی ذغالی تصویر شده اند کیفیتی فراموش نشدنی را فراهم می کند. سایه ها در این فیلم بر سردرگمی کودکی که در قتل عامی آشکار گرفتار آمده است تاکید می کند و آنجایی قویتر می شود که خطوط نقاش بر دیوار جان می گیرند که با معصومیت جهان کودکانه نیز همراه شده است. تصویری که برگرفته از داستان بمباران هیروشیما است و این را به ذهن مخاطب متبادر می سازد که در حقیقت آنچه از «پسرک» کوچک پس از بمباران باقی مانده است سایه او است آن هم به لطف بمبی به نام «پسرک».

«پسرک» پیش از این نیز در این جشنواره‌ها حضور داشته است:
جشن خانه سینما ۱۳۹۱ کاندید بهترین صدا گزاری
فیلم کوتاه تهران ۱۳۹۱ کاندید بهترین کارگردانی
جشنواره انیمیشن KDIAF تایوان ۲۰۱۵ در بخش انتخاب جشنواره
جشنواره انیمیشن CINANIMA ۲۰۱۵ پرتغال در بخش گرند پانوراما
جشنواره AYACC چین ۲۰۱۵ موفق به دریافت جایزه ویژه هیات ژوری برای بهترین انیمیشن
جشنواره انیمیشن TINDIRINDIS لیتوانی ۲۰۱۵
جشنواره فیلمLECCE ایتالیا ۲۰۱۵

در خلاصه داستان این انیمیشن آمده است: مردم به دستور ارتش در حال ترک شهر خود هستند اما پسرکی یتیم از رفتن به دنبال آنان سر باز می‌زند... او می‌خواهد کاری را به پایان برساند.

ارسال نظرات