خبرهای داغ:
به مناسبت هفته بسيج دانش آموزي و براي نخستين بار در كشور؛
بسيج دانش آموزي استان سمنان براي نخستين بار در كشور به مناسبت هفته بسيج دانش آموزي همزمان با برگزاري رزمايش پدافند غير عامل، رزمايش سايبري را نيز اجرا كردند.
کد خبر: ۸۷۶۹۶۶۰
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در سمنان، اين رزمايش سايبري با عنوان شناسايي و كشف صحنه جعلي فيشينگ در فضاي مجازي به همت حوزه شهيد فهميده سمنان در مدرسه شهيد بهشتي سمنان وي‍ژه دانش آموزان پايه دهم برگزار شد.

در اين رزمايش استاندار سمنان، مديركل آموزش وپرورش استان، مسئول عمليات سپاه استان، مسئول بسيج دانش آموزي استان و مسئول پدافند غيرعامل سايبري استان و پليس فتا حضور داشتند.

هدف از برگزاري اين رزمايش ارتقا سطح دانش آموزان در زمينه تهديدات سايبري ، جهت دهي حضور دانش آموزان در فضاي مجازي وايمن كردن قشر جوان در برابر آسيبهاي سايبري است.

در جهت اجراي اين رزمايش دو هفته و هر هفته سه ساعت آموزشي مربيان آمادگي دفاعي در مدارس به دانش آموزان مهارت هاي لازم را تدريس كردند.

تيم هاي حضور يافته در اين رزمايش در يك شبكه اجتماعي مبادرت به شناسايي و كشف صفحه مجرمانه با موضوع خريد و فروش سوالات امتحاني كردند.

پس از شناسايي صفحه داراي محتوي مجرمانه موضوع رزمايش توسط هرتيم مي بايست در قسمت كامنت نام مدرسه ويا تيم خود را ذكر كنند.

در اين رزمايش محمدرضا خباز استاندار سمنان نيز به سخنراني پرداخت و گفت: با برنامه‌ریزی و آموزش پدافند غیرعامل به مردم و دانش آموزان، می توان با توطئه دشمنان مقابله کرد.

وی با بیان اینکه دفاع نخستین اصل مقابله با هجمه دشمنان در فضاهای مجازی و حقیقی است، اضافه کرد: یکی از رسالت‌های پدافند غیرعامل، آموزش به اقشار مختلف مردم در برابر تهدیدات خارجی و طبیعی است که در این بین رکن اصلی این آموزش‌ها مردم و دانش آموزان هستند.

استاندار سمنان با اشاره به فرمایش رهبرمعظم انقلاب که پدافند غیرعامل مثل مصون سازی بدن انسان است و از درون ما را مصون می کند و پدافند غیرعامل یک اصل خواهد بود برای همیشه، گفت: بیانات رهبری نشان دهنده اهمیت جایگاه و رسالت پدافند غیرعامل به عنوان یک امر مهم و نیاز اصلی برای دفاع پیشگیرانه و موثر در جامعه است.

خباز با بیان اینکه دشمنان واستکبار جهانی هیچ گاه دست از سر کشور ما بر نمی دارند؛ چرا که انقلاب اسلامی منافع آنان را در داخل و کشورهای منطقه به خطر انداخته است، اضافه کرد: امروز برای دوام اقتدار کشور نیاز به آمادگی، خودباوری در همه عرصه ها، پایداری و استحکام‌بخشی و مصون‌سازی سرمایه‌ها و زیرساخت‌های ملی داریم و این جز با پدافند غیرعامل حاصل نمی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها