حجت الاسلام مرتضوی در مراسم زنگ ایثار و شهادت واحد امیدان جمهوری اسلامی شاهرود گفت: دو شاخصه مهم شهید فهمیده،احترام به والدین و تحصیل علم و دانش است و دانش آموزان امروز نیز باید این دو شاخصه را در خود پرورش داده تا ادامه دهنده فهمیده باشند.
کد خبر: ۸۷۶۹۶۵۷
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام سیدرضا مرتضوی در آیین زنگ ایثار و شهادت به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی و روز شهادت شهید فهمیده در واحد امیدان جمهوری اسلامی حوزه کوثر شاهرود در سخنانی با گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی و یاد و خاطره شهید فهمیده و شهدای دانش آموز با بیان اینکه بسیجی باید دارای ادب و نشاط باشد اظهار کرد: بسیجی باید دو ویژگی ادب و نشاط را با هم دارا باشد و فقط ادب کافی نیست و باید نشاط نیز باشد و اگر نشاط باشد و ادب نباشد کافی نیست.

وی افزود: بسیجی های ما در دوران دفاع مقدس با ادب و نشاط در میدان حاضر و موفق بودند و امروز نیز شما عزیزان باید با الگوگیری از شهدای دانش آموز چون شهید فهمیده با ادب و نشاط در صحنه باشید و الگویی برای دیگر دانش آموزان و دوستان خود باشید.

مرتضوی با اشاره به شاخص های شهید فهمیده گفت: شهید فهمیده اولین شاخصه اش احترام ویژه به پدر و مادر بود که بسیار به والدین خود احترام می گذاشت و شاخصه دوم درس خواندن شهید است که با اینکه علاقه به امام داشت از درس غافل نمی شد و شاگرد ممتاز بود.

وی با تاکید بر علم و دانش در عصر حاضر برای مقابله با دشمنان داخلی و خارجی بیان کرد: امروز دشمنان ما چه در داخل و چه خارج تلاش دارند ما را از علم آموزی باز دارند چرا که علم قدرت می آورد و تاکید اسلام نیز بر این مهم است.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود با بیان اینکه همه شهدا دانش آموز ما اهل درس و بحث بودند ادامه داد: اینکه ما می گوییم همه این است که اگر آنهایی هم که درس نمی خواندند وقتی جبهه می رفتند محیط و فضای جبهه سبب می شد به درس رو بیاورند و تحصیل را جدی بگیرند.

وی عنوان کرد: در کنار درس باید بر بصیرت و معرفت و تربیت خود نیز بیفزایید که حلقه های صالحین در بسیج برای این امر است و شما در مدرسه می توانید این حلقه ها را تشکیل داده و در کنار تحصیل علم و دانش معرفت و بصیرت خود را افزایش داده تا در جنگ نرم امروز دشمن موفق شوید.

در این برنامه زنگ ایثار و شهادت توسط مسئول تعلیم و تربیت سپاه شاهرود نواخته و دکلمه ای در مورد بسیج توسط دانش آموز بسیجی قرائت و سرودی نیز با موضوع شهدا و هفته بسیج دانش آموزی توسط دانش آموزان اجرا شد.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها