خبرهای داغ:
یک استاد اخلاق و مدرس مطرح حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام سجاد(ع) توانست بحران‌های دوران زندگی خود را به خوبی کنترل کند، گفت: آن حضرت اجازه نداد، عاشورا به نفع دشمن مصادره شود.
کد خبر: ۸۷۶۹۶۳۶
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی چهارشنبه شب در جمع اقشار مختلف مردم شهرستان فلاورجان با اشاره به فراز و نشیب‌های زندگی امام سجاد(ع) اظهار داشت: آن حضرت با دست خالی، اجازه ندادند که دشمنان، عاشورا را به نفع خود مصادره کنند.

وی افزود: آن چیزی که سبب شد دشمن به دندان مسلح در مقابل امام سجاد(ع) با دست خالی، نتواند اقدامی داشته باشد این بود که آن حضرت به بیان ویژگی‌های امام حسین(ع) و ویژگی‌های یزید پرداخت و با بیان جنایات و خباثت‌های دشمن، به روشنگری پرداخت.

این مدرس حوزه علمیه قم بیان کرد: امام سجاد(ع) توانست مصیبت‌های سنگین و بحران‌های دوران خود را به خوبی آموزش دهد و با تربیت چند شاگرد، زمینه پرورش شاگرد را برای امام باقر(ع) فراهم سازد.

وی گفت: امام سجاد(ع) اجازه ندادند یاد و خاطره عاشورا از بین برود و بر روضه و گریه بر امام حسین(ع) تأکید داشتند، آن حضرت ناب‌ترین نکته‌ها را در قالب دعا به مردم منتقل کردند.

حجت‌الاسلام مؤمنی تصریح کرد: امام سجاد(ع) در مجلس یزید خطبه‌ای خواندند که در این خطبه به معرفی خود و ویژگی‌های خاندان اهل‌بیت(ع) پرداختند و با این اقدام، فاصله گرفتن مردم از اهل‌بیت(ع) و پیروری از یک فرد شارب خمر را گوشزد کردند.

وی گفت: روشنگری‌های امام سجاد(ع) سبب شد تا اطرافیان یزد از حمایت او و پیروی از حکومت باطل وی باز گردند و حتی یزید اعتراف کند که عبیدالله بن زیاد عامل اصلی شهادت امام حسین(ع) است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه ادبیات شجاعت و خداباوری را باید از کربلا آموخت، افزود: شهدای کربلا با شعارها و رجزهای خود در مقابل دشمنان، شجاعت و خداباوری خود را به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به خطبه امام سجاد(ع) در مجلس یزد بیان کرد: علم، حلم و بردباری، جود و بخشش، فصاحت در گفتار، شجاعت و وفای به عهد از جمله ویژگی‌هایی است که امام سجاد(ع) همواره مورد توجه قرار داده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها