رئیسی اظهار کرد: عاشورا تا دیروز با جاهلیت ابوجهلی مبارزه کرد و امروز با جاهلیت مدرن مبارزه می‎کند و این مبارزه همچنان تداوم دارد.
کد خبر: ۸۷۶۹۵۸۹
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی  در پنجمین شب از گرامیداشت یاد و خاطره مدافعان حرم مازندران در مصلی بزرگ شهرستان ساری، بابیان اینکه عاشورا جلوه همه خوبی‌های عالم است، اظهار کرد: امام حسین (ع) در عاشورا تابلویی ترسیم کرد که همه زیبایی‌های عالم در این تابلو به خوبی ترسیم شد.

وی تصریح کرد: همه امامان تلاش کردند که عاشورا زنده بماند و اربعین نماد و نمودی است که عاشورا بماند، عاشورا روز تولد شخصیت انسانی عاشورائیان است، این تولد تا زمانی که زمین و زمان پابرجا است امتداد دارد.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: خون امام حسین (ع) جهل‌زدایی کرد، این امام همام به شهادت رسید و خونش را نثار اسلام کرد تا مردم را از جهل برهاند.

این مسؤول با اعلام اینکه عاشورا باید در متن زندگی باشد، گفت: با عاشورا قرار است جامعه بشری متحول شود و روز به روز بر رونق جامعه بشری به دلیل وجود عاشورا اضافه میشود.

رئیسی اظهار کرد: عاشورا تا دیروز با جاهلیت ابوجهلی مبارزه کرد و امروز با جاهلیت مدرن مبارزه میکند و این مبارزه همچنان تداوم دارد.

وی یادآور شد: قرار است خون اباعبدالله حسین (ع) همه زشتی‌ها را بردارد، عاشورا امروز در متن زندگی انسان معاصر قرار دارد و شعارهای عاشورا نه تنها برای شیعیان بلکه برای همه بشیریت است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه جریان عاشورا امتداد و ادامه دارد،ادامه داد: این جریان بشریت را به سوی خود فرا خوانده و انسان‌های دلداده را به سوی خود میکشاند.

این مسؤول تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران جلوه عاشورا است و آل‌سعود و آل‌خلیفه امتداد جریان یزید و جریان یزیدی هم ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر خون مدافعان حرم جهل‌زدایی میکند، افزود: بیداری اسلامی ایجاد شده در منطقه و جهان به برکت خون شهدای مدافع حرم و انقلاب اسلامی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها