امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه ۱۳ آبان در تاریخ ایران برگی زرین و یادآور مقطعی حساس و به یاد ماندنی است، گفت: تبیین برکات روز ۱۳ آبان تکلیفی برای نخبگان جامعه است. دانشجویان پیرو خط امام(ره) در روز 13 آبان سال 1358 لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند و این حرکت نمادین انقلاب دوم نام گرفت و این روز به روز دانش‌آموز مشهور است.
کد خبر: ۸۷۶۹۵۵۵
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
به گزارش بسیج نیوز ؛ ماموستا عبدالرحمن خدایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد با اشاره به در پیش بودن یوم‌الله 13 آبان‌ماه اظهار داشت: 13 آبان در تاریخ ایران برگی زرین و یادآور مقطعی حساس و به یاد ماندنی است.

وی با اشاره به اینکه تبیین برکات روز 13 آبان تکلیفی برای نخبگان جامعه است گفت: دانشجویان پیرو خط امام(ره) در روز 13 آبان سال 1358 لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند و این حرکت نمادین انقلاب دوم نام گرفت و این روز به روز دانش‌آموز مشهور است.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: امام خمینی(ره) در روز 13 آبان سال 1343 به ترکیه تبعید شد ولی بعد از 14 سال به ایران بازگشت با هدایت ملت ایران انقلاب را به پیروزی رساند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: برکت و لطف و عنایت خدای متعال شامل کسانی می‌شود که اهل طاعت و نماز هستند و آن ایمان دارانی که از گناه دوری می‌کنند و هر کدام از اعمال و رفتار نیک آنها در پیشگاه خداوند شامل پاداش و احترام است.

ماموستا خدایی افزود: کسانی که در دنیا و در جامعه اهل تقوا و ایمان از دستورات خداوند متعال اطاعت می‌کنند با احترام و حرمت خاصی به پیشگاه خداوند بدرقه می‌شوند.

وی اظهار کرد: کسانی که بعد از کوچ از دنیا به پیشگاه خداوند خالق می‌روند اگر در دنیا اهل عمل صالح و رفتار حسنه بودند و در دنیا توشه برای خود ذخیره کرده باشند دسته دسته و با حرمت راهی بهشت می‌شوند و درگاه بهشت بر روی این افراد باز است.

امام جمعه سنندج با اشاره به سفری که در پیش‌رو همه انسان‌هاست، گفت: ای مسلمانان در این دنیا برای آخرت و قیامت خود ایمان و تقوا ذخیره کنید چون کوچ از این دنیا و به پیشگاه خداوند رفتن در راه همه ما انسان‌هاست.

انتهای پیام/
ارسال نظرات