مدیرکل آموزش عقیدتی وزارت جهاد کشاورزی:
نگاه دینی در ارتباط با آب و خاک و زمین همان نگاه قرآن و اهل‌بیت (ع) به طبیعت است.
کد خبر: ۸۷۶۹۴۹۵
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۲

مدیرکل آموزش عقیدتی وزارت جهاد کشاورزی در جمع کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: نگاه دینی در ارتباط با آب و خاک و زمین همان نگاه قرآن و اهل‌بیت (ع) به طبیعت است که در صورت روشن شدن این موضوع برای عموم مردم آسیب کمتری منابع‌طبیعی را تهدید خواهد کرد.

حجت‌الاسلام عباس خاک با تاکید بر اینکه جهل و ناآگاهی مردم باعث تخریب طبیعت می‌شود، بر ضرورت فرهنگ سازی این موهیت الهی تاکید و افزود: در خصوص عموم مردم می‌توان با توسعه فرهنگ دینی در حفظ منابع طبیعی قدم برداشت.

وی اظهار داشت: توجه و تاکید نبی مکرم اسلام بر مردم حفظ و نگهداری منابع طبیعی و توسعه امر درختکاری بود و باید از این قبیل دیدگاه ها الگوبرداری کنیم.

مدیرکل آموزش عقیدتی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در آخرت از برخی پرسیده می‌شود که چرا قتل انجام داده‌اید؛ در حالی که هیچ کسی را نکشته‌اند، گفت: قطع درخت کشتن آدمی است. قتل به این معنا است که با قطع درخت اکسیژن را در زمین کاهش داده‌ای و زمینه را برای کاهش عمر آدم‌ها فراهم کرده‌ای.

حجت‌الاسلام و المسلمین عباس خاک سفیران انفال را طرحی مهم برای رسیدن به اهداف صیانت از عرصه های طبیعی بیان کرد و افزود: زمانی که دانشگاهیان و دانش‌آموزان و عموم مردم نسبت به این دید روشن شدند و به لحاظ اینکه همه مردم مسلمانان شاهد تاثیر این نگاه خواهیم بود.

وی گفت: هنوز آمار دقیقی از روحانیانی که در این طرح حضور دارند مشخص نیست ولی بدیهی است که هر چه تعداد این روحانیون بیشتر باشد آگاهی بخشی به مردم بیشتر خواهد شد. اگر در این زمینه فرهنگ‌سازی شود و مردم از نگاه اسلام آگاهی یابند به دلیل فطرت پاکشان آن را اعمال خواهند کرد.

ارسال نظرات