مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:
نگاه به زمین به عنوان یک کالای سرمایه ای است که این طرز نگاه موجب شده تا فشار به منابع طبیعی از سوی دستگاه ها و ارگان ها قوت بگیرد.
کد خبر: ۸۷۶۹۴۸۹
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان مدیریت منابع طبیعی را نیازمند فاکتورهای فراسازمانی عنوان کرد و گفت: در این رابطه حمایت های وزارتخانه جهاد کشاورزی و مشارکت و همکاری مردمی بسیار مهم است.

خلیل آقاجانلو با تاکید بر فرهنگ سازی حفظ و صیانت از عرصه های منابع طبیعی افزود: سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز با علم به این موضوع بر ضرورت همکاری و تعامل بر مردم بخصوص عرصه نشینان تاکید دارد.

وی اظهار داشت: اجرای طرح انفال برای اولین بار در استان زنجان در راستای طرح مدیریت بهنیه انفال و حفظ منابع طبیعی اجراء شد.

آقاجانلو با ابراز تاسف از نگاه به زمین به عنوان یک کالای سرمایه ای تصریح کرد: این طرز نگاه موجب شده تا فشار به منابع طبیعی از سوی دستگاه ها و ارگان ها قوت بگیرد.

وی با اشاره به آمار کشوری ضایعات 35 میلیون تنی کشاورزی به دلیل نبود مصرف بهینه یادآور شد: در صورت مدیریت مصرف نیازمند گسترش اراضی ملی و توسعه بخش کشاورزی نیستیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خاطر نشان ساخت: واحدهای تولیدی سطح استان با ظرفیت پایین تر از اسمی فعالیت می کنند در حالی که همچنان بر تخصیص زمین تاکید می شود.

ارسال نظرات