مدیرکل تعاون کاروفاه اجتماعی استان زنجان:

پدافند غیرعامل به معنای آمادگی برای جلوگیری از ایجاد خسارت وکاهش آسیب پذیری

پدافند غیرعامل به معنای آمادگی برای جلوگیری از ایجاد خسارت وکاهش آسیب پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره گیری از فعالیتهای غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.
کد خبر: ۸۷۶۹۴۸۶
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل تعاون کاروفاه اجتماعی استان زنجان با اعلام این خبر پدافند غیرعامل را یکی از اولویت های برنامه های این اداره کل ذکر و بر اهمیت اجرایی شدن برنامه ها تاکید کرد.

احمد غریوی گفت: پدافند غیرعامل به معنای آمادگی برای جلوگیری از ایجاد خسارت وکاهش آسیب پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره گیری از فعالیتهای غیرنظامی، فنی و مدیریتی است که حتی مردم عادی میتوانند نقش موثری در آن ایفا کنند و با توجه به جایگاه ایران اسلامی در سطح منطقه و جهان باید به این مهم به صورت ویژه توجه شده و در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهارداشت: اقدامات اساسی در تامین دفاع غیرعامل شامل مواردی می‌باشد که در تهیه طرح‌ها متناسب با ماموریت، وضعیت، موقعیت و شرایط زمانی و مکانی باید مورد استفاده و بهره برداری لازم قرار گیرد.

غریوی در ادامه تریح کرد: امروزه شاهد تغییرشکل تهدیدات دشمن از حوزه نظامی به حوزه های سایبری و فرهنگی می باشیم که بایستی با همکاری و تعامل و پشتیبانی در مقابله تهدیدات اقدامات موثر و مفیدی برداشته می شود.

در ادامه این جلسه پس از بحث و تبادل نظر مقررشد فضاسازی مناسب در ساختمان ستاد، ادارات تابعه و ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستانها صورت پذیرفته و هم چنین ظرفیت فضای مجازی اداره کل برای نشر پیام های مرتبط با این موضوع و حساس سازی کارکنان مورد بهره برداری قرار گیرد

ارسال نظرات
آخرین اخبار