یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی کشاورزی استان زنجان تا پایان آبان ماه اعطا خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۶۹۴۸۰
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در دهمین همایش «فرهنگ و مدیریت جهادی» با رویکرد اقتصاد مقاومتیکه در سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان برگزار شد، گفت: بعد از ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی اقدام به تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه آب و کشاورزی در استان زنجان شد و تمام پروژه های ملی ابلاغ شده در راستای اقتصاد مقاومتی، برش های استانی خورده و به تمام مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها و فرمانداران ابلاغ شده است.

دکتر حسین جعفری افزود: احصای آمار و اطلاعات مربوط به واحدهای نیمه فعال، نیمه تمام و غیر فعال در بخش کشاورزی و تامین مالی این واحدها را از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی در استان زنجان می باشد.

وی اظهار داشت: در این راستا 76 واحد نیمه تمام، 89 واحد نیمه فعال و 150 واحد غیر فعال در بخش کشاورزی استان شناسایی شده و تاکنون بیش از 94 طرح نیمه تمام و نیمه فعال کشاورزی در استان تامین اعتبار شده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 500 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع داخلی به واحدهای تولیدی کشاورزی در استان زنجان تزریق شده است، خاطرنشان کرد: تا پایان آبان ماه یک هزار میلیارد ریال به واحدهای تولیدی بخش کشاورزی استان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

جعفری در ادامه لزوم مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: طی سال های اخیر 9 هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم های آبیاری نوین مجهز شده اند و امید است امسال با تخصیص اعتبارات 8 هزار هکتار دیگر از اراضی کشاورزی استان به این نوع از آبیاری ها مجهز شوند.

وی همچنین عنوان کرد: استان زنجان در سال جاری موفق به کسب رتبه برتر مکانیزاسیون در گندم دیم شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزایش تولید از طریق افزایش بهره وری را از سیاست ها و اولویت های اصلی این سازمان اعلام و ابراز کرد: یکی از مولفه های مهم و اساسی در تحقق این امر، استفاده از نهاده های مرغوب در روند تولید بویژه بذر مناسب و گواهی شده است و در این راستا امسال 17 هزار تن بذر گواهی شده در بین کشاورزان استان توزیع شده است.

ارسال نظرات