مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان:

فراهم کردن زمینه‎های کارآفرینی برای زنان زنجانی

زمینه‎های لازم به منظور کارآفرینی برای زنان استان فراهم می‏‎شود.
کد خبر: ۸۷۶۹۴۷۷
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: نقشآفرینی زنان در همه بخشهای جامعه موجب اطمینانبخشی به فعالیت‏‌ها خواهد شد.

ماهرخ بلوری افزود: فراموش نکردهایم، دوران کمتر از نیم قرن پیش که آثار فیزیکی توسعه هر روز نمایان بود، اما نه تنها رضایت مردم حاصل نبود بلکه این نارضایتیها چنان روی هم انباشته شد که نتیجه آن انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه مفهوم توسعه پایدار نه تنها توسعه را محقق میکند بلکه تمام اقشار جامعه را پوشش میدهد، تصریح کرد: این مفهوم سعی دارد هیچ گوشهای از جامعه اعم از محیط زیست، زنان، اقلیتها، فرودستان آسیب نبینند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان ادامه داد: همچنین توسعه پایدار سعی میکند همه در فرآیند توسعه و ساختن آیندهای اطمینانبخش مشارکت داشته باشند

بلوری یادآور شد: حال اگر قبول کنیم که عامل پویایی جامعه و سبب پیشرفت کشورهای قدرتمند، کار آفرینی بوده است، باید بپذیریم که سرمایهگذاری در زمینه توسعه کار آفرینی زنان نه تنها یک نیمه از جامعه را به صحنه اقتصاد خواهد کشاند، بلکه ابتکارات جدیدی را به حوزه کسب و کار وارد خواهد کرد.

وی ادامه داد: از سویی از دیدگاه توسعه پایدار، این امر صرفا با تزریق پول، وام و اعتبار دولتی به تنهایی محقق نمیشود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان افزود: مهمترین مسأله در این بخش از توسعه، خواست زنان هوشیار، توانمند، ریسک پذیر و در یک کلام زنان کار آفرین است که میتواند این جنبه از کاستیهای توسعه را پوشش دهد.

این مسؤول، مشارکت را نقش بعدی و مهم در تحقق توسعه عنوان کرد و گفت: اگر مفهوم توسعه پایدار را به معنای درگیری همه استعدادها در فرآیند توسعه و بهرهمندی همه اجزای زیست بوم را از نتایج آن میدانیم، پس تعاون نقش بسیار مهمی در فرآیند توسعه پایدار دارد.

بلوری اظهار کرد: تعاون مفهومی است که تواناییهای اندک، سرمایههای خرد و ابتکارات مختلف را به هم پیوند داده و در صورت برخورد عقلانی و تقویت مهارتهای زیست اجتماعی توانمندیهای بزرگی را به وجود میآورد.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان وظیفه خود میداند که هماهنگی‏‌ها، همفکری‏‌ها و همکاریهای لازم را در زمینه حضور فعال زنان در کار آفرینی و تعاون به لحاظ توسعه پایدار انجام دهد، افزود: باور ما این است که زنان با ایمان، پر تلاش و اندیشهورز استان زنجان، میتوانند نقش مهمی در توسعه پایدار ایفا کنند

ارسال نظرات