مسئول بسیج دانش آموزی سپاه روح‌الله در گفت‌وگو با بسیج:
مسئول بسیج دانش آموزی سپاه روح‌الله گفت: 20 عنوان برنامه در هفته بسیج دانش آموزی در استان مرکزی اجرایی می شود.
کد خبر: ۸۷۶۹۳۹۲
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶

سرهنگ پاسدار محمدتقی امینی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ ضمن تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی گفت: شعار امسال «دانش‌آموز بسیجی طلایه‌دار بصیرت حسینی‌، شور انقلابی»‌،است.

وی افزود: هفته بسیج دانش‌آموزی یادآور حضور 55 هزار دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس است که در دوران دفاع مقدس دوشادوش دیگر رزمندگان در مقابله با دشمن ایستادند و لحظه‌ای از هدف و آرمان‌های خود به رغم سن کم کوتاه نیامدند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه روح‌الله تصریح کرد: امسال همانند سال‌های گذشته هفته بسیج دانش‌آموزی از روز هفتم آبان‌ماه با تأسی به فرهنگ ایثار و شهادت آغاز می شود و در روز سیزدهم آبان ماه با روحیه استکبار ستیزی پایان خواهد یافت.

سرهنگ پاسدار امینی حضور دانش آموران را جبهه جنگ نرم ضروری دانست و گفت: حضرت امام(ره) و حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) وقتی که این پرچم را به دست گرفتند بر حضور جوانان و نوجوان و نیاز بسیج دانش آموزی در مدارس تاکید داشتند؛ در جنگ نرم دشمن قشر جوان و نوجوان کشور را هدف قرار داده و می طلبد که این قشر با بصیرت و هوشیاری در مقابله با توطئه ها و ترفندهای دشمن خود بایستند.

وی افزود: استان مرکزی 950 شهید دانش‌آموز را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است که این شهیدان بایستی الگوی جوانان امروز در جنگ نرم دشمن شوند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه روح‌الله با اشاره به برنامه های این هفته گفت: در هفته بسیج دانش آموزی برنامه هایی را به صورت عمومی و اختصاصی در سطح مدارس استان برگزار خواهیم کرد؛ که از آن جمله می توان به عطرافشانی قبور شهدا، سخنرانی دانش آموز پیشگام قبل از خطبه های نماز جمعه، حضور در نماز عبادی سیاسی جمعه، میقات صالحین، نشست‌های بصیرتی، کوهپیمایی از برنامه های آغازین روز هفته بوده است.

وی ادامه داد: یادواره شهدا، آئین صبحگاه و نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت، اعزام راهاین نور دانش آموزی، دیدار با ائمه جمعه، برپایی نمایشگاه عکس، برپایی نمایشگاه کتاب تحت عنوان استکبارستیزی و عفاف و حجاب در مدارس، دیدار با خانواده شهدا، اجرای رزمایش پدافند غیرعامل، مسابقه دو رهروان شهدا ویژه پویندگان، پیاده روی و کوهپیمایی، نشست روشنگری و گفتمان سازی، برگزاری شورای همفکری، هم اندیشی نخبگان، برگزاری هیئت عزاداران جوانان عاشورائیان، برنامه استکبارستیزی و انقلابی‌گری، همایش کمیته‌های هماهنگی و پشتیبانی بخشی از برنامه‌های این هفته هستند.

سرهنگ پاسدار امینی با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی استان گفت: راهپیمایی سراسری دانش آموزان در روز 13 آبان ماه و برپایی ایستگاه های نقاشی در طول مسیر راهپیمایی با موضوع «مرگ بر آمریکا» و برگزاری همایش دوچرخه‌سواری در روز پایانی بخش دیگر برنامه های بسیج دانش آموزی است.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه روح‌الله تصریح کرد: بازدید سازماندهی شده دانش آموزان بسیجی از مجموعه و نمایشگاه های استکبار ستیزی، نشریه دیواری با موضوع دانش آموزانقلابی، استکبار ستیزی و اقتصاد مقاومتی در مدارس به صورت موضوعات انشایی و همچنین نشریات دیواری که توسط خود دانش آموزان طراحی می شود، ایجاد موج استکبار ستیزی و ترویج اقتصاد مقاومتی در فضای مجازی، نشست حلقه های معرفتی و بصیرتی در این طرح به عنوان شجره طبیه صالحین از جمله برنامه های این هفته بسیج دانش آموزی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات