خبرهای داغ:
مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم خبر داد
مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم گفت: یکی از طرح‌های فرهنگی زیارت اربعین امسال طرح نیابت شهید است.
کد خبر: ۸۷۶۹۳۸۶
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد نقدی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان که در تالار امام جواد(ع) ساختمان استانداری برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های این کمیته اظهار کرد: کمیته فرهنگی اربعین در استان تاکنون چند جلسه را برگزار کرده است و نمایندگان نهادهای مختلف همچون مسجد مقدس جمکران در این جلسات حضور داشتند.

وی ادامه داد: در روز 14 آبان‌ماه حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم است و در حاشیه نماز جمعه این هفته قم چند غرفه در خصوص اربعین برپا می‌شود. در همین روز برگزاری اجتماع بزرگ زائرین اربعین را در دستور کار داریم.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم افزود: یکی از طرح‌های فرهنگی زیارت اربعین امسال طرح نیابت شهید است که هر کدام از زائرین اربعین به نیابت از یک شهید زیارت خود را انجام بدهند، انتظار داریم که دستگاه‌های استان برای اجرای این برنامه‌ها کمک کنند.

نقدی با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص زیارت اربعین گفت: باید مردم کشور توجیه شوند که بدون دریافت ویزا به زیارت اربعین نروند، همچنین باید‌ها و نبایدهای مراسم اربعین به مردم اطلاع‌رسانی شود، مردم عراق در زیارت اربعین پس از رسیدن به کربلا و زیارت مختصر این شهر را ترک می‌کنند، اما زائرین کشورمان چند روزی در کربلا می‌مانند.

وی در پایان خاطرشان کرد: باید مردم را در خصوص زیارت اربعین توجیه کرد و برگزاری همایش‌های فراگیر در این خصوص با حضور مردم موجب کاهش مشکلات زیارت اربعین می‌شود.
ارسال نظرات