خبرهای داغ:
مدیر عامل هلال احمر آذربایجان شرقی:

کانون های دانشجویی در حوزه آموزش نقش آفرینی کنند

مدیر عامل هلال احمر آذربایجان شرقی در نخستین گردهمایی کانون های دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر دانشگاه های استان، خواستار نقش آفرینی دانشجویان در امر آموزش و تولید ارزش اجتماعی برای هلال احمر شد.
کد خبر: ۸۷۶۹۳۷۹
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سعید کنعانی با اشاره به وظایف ذاتی هلال احمر، کمک به امر امداد و نجات جاده ای، آموزش مردم برای کاهش تلفات حوادث و مدافعه گری و مطالبه گری را سه وظیفه کلان این جمعیت برشمرد.

وی با تشریح وظیفه مدافعه گری جمعیت هلال احمر، افزود: در بحث مدافعه و یا مطالبه گری، جمعیت هلال احمر در نقش منعکس کننده مشکلات ظاهر شده و هشدارهای لازم را به مردم و مسئولان و متولیان امر می دهد.

کنعانی با توجه به تولید ارزش اجتماعی، خاطر نشان کرد: در تولید ارزش اجتماعی،مولفه های گوناگونیاز جمله مطبوعات و رسانه ها و روزنامه و جراید و صدا و سیما نقش مهمی دارند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با تاکید بر اهمیت آموزش های امدادی هلال احمر، خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم این دیدگاه را در جامعه نهادینه کنیم که یک فرد آموزش دیده چقدر در سلامت جان خانواده و انسانها در مواقع وقوع حوادث و بحرانها نقش دارد، خود بخود جایگاه اجتماعی این افراد آموزش دیده ارتقا یافته و تبدیل به سرمایه ارزشمند اجتماعی برای هلال احمر می شون.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی به طور طبیعی مردم گذراندن دوره های آموزشی هلال احمر را برای خود از ضروریات دانسته و با افتخار در دوره های هلال احمر شرکت می کنند.

نخستین گردهمایی کانون های دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر دانشگاه های استان، با حضور معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان هلال احمر و بیش از 500 تن از دانشجویان در تالار شهید شایان مهر دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها