خبرهای داغ:
شورای اسلامی شهر محلی برای تصمیم‌گیری‌های خرد و کلان شهری و نظارت مستقیم بر عملکرد شهرداری است نه بررسی نحوه آسفالت‌کشی خیابان‌ها و میزبان جلسات عقد تفاهم‌نامه و نحوه تعامل شهرداری با سازمان‌های مختلف!
کد خبر: ۸۷۶۹۳۷۴
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، این روزها بحث سفر اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه به مسکو و کریمه و نیز تخلفات عمده شهرداری ارومیه در زمینه‌های تراکم‌فروشی و ساخت و سازهای غیرمجاز در محله‌های مختلف شهر جزو اصلی‌ترین دغدغه‌های رایج در میان عوام و خواص رایج است.

اینکه چرا باید اعضای شورای شهر آن‌هم به‌صورت دسته‌جمعی برای بررسی زیرسازی آسفالت 2 شهر روسیه چند روزی را در این شهرها بگذرانند سوالی است که شاید بتوان در جلسات علنی شورا به آن پاسخ داد.

همچنین مقوله ساخت و ساز غیرمجاز و البته تراکم‌فروشی‌های عمده در نقاط مختلف شهر به بهانه تامین مالی پروژه‌های نیمه‌کاره از دیگر موضوعاتی است که اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه می‌‌توانند نگاهی به آن داشته و در جلستا علنی و در حضور رسانه‌ها چنین موضوع مهمی را بررسی و روشنگری‌های لازم را در این زمینه انجام دهند.

از دیگر موضوعات مهم شهری نظیر هزینه‌های گزاف دریافتی از دستفروشان برای حضور و سدمعبر قانونی! و ده‌ها مورد این‌چنین که می‌تواند موضوع اصلی مباحث شورای اسلامی شهر ارومیه باشد می‌گذریم.

اما اینکه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر به‌عنوان ناظر اصلی بر عملکرد شهرداری، به جای رسیدگی به چنین موضوعاتی مقوله عقد تفاهم‌نامه با کمیته امداد و بررسی نحوه افزایش تعامل با این نهاد مطرح شود شاید چندان جالب نباشد چراکه کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خود وظیفه رسیدگی به وضعیت مستمندان و مستضعفین را به‌خوبی انجام می‌دهد و نیازی به تلف کردن زمان جلسات علنی شورای شهر برای رسیدگی به این موضوع وجود ندارد!

تفاهم‌نامه‌هایی که بیشترشان راه به جایی نبرده و همانند پروژه‌های متعدد شهرداری دچار کمبود بودجه شده و از ردیف خارج شده‌اند!

هرچند برای هماهنگی بیشتر در این زمینه می‌توان پشت درهای بسته هم این کار را انجام داد و تنها به اعلام نتیجه آن از سوی روابط عمومی شورای شهر بسنده کرد و اذهان عمومی را به‌خاطر پرداختن به وظایف قانونی دیگر نهادها دچار تشویش نساخت.

به هرحال گویا در کنار تمام تخلفات و کم‌کاری‌های موجود در سطح شهر و نارضایتی بیشتر مردم به‌خصوص اهالی مناطق کم‌برخوردار و نیز ناتمام ماندن پروژه‌های مختلف و مشکلات آن‌ها برای مردم در ماه‌های زمستانی، موضوع رسیدگی به عملکرد کمیته امداد به بهانه خوبی برای شوراییون محترم تبدیل شده تا اذهان عمومی را از چنین معضلات مهمی دور نگاه دارند!

ارسال نظرات