طرح گازرسانی به 11 روستای چاراویماق افتتاح شد

در آیینی با حضور مدیرعامل، نماینده مردم هشترود در مجلس شورای اسلامی، فرماندار چاراویماق و دیگر مسئولان محلی، طرح گازرسانی به 11روستای بخش شادیان شهرستان چاراویماق افتتاح و عملیات اجرای 19 روستای دیگر آغاز شد.
کد خبر: ۸۷۶۹۳۷۲
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربايجان شرقي، مدیر عامل شرکت گاز استان در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح گازرسانی به روستاهای بخش شادیان شهرستان چارایماق، گفت: مشارکت مردم در امور موجب آبادانی و پیشرفت روستاها شده و بدون مشارکت مردم طرح ها و دیگر امور ابتر خواهد ماند.

ولی اله دینی افزود: در حال حاضر شش طرح در بخش های گازرسانی و تأسیسات با اعتباری بیش از 180 میلیارد ریال در سطح شهرستان چاراویماق در حال اجرا است.

وی ادامه داد: با افتتاح این طرح های گازرسانی، 654 خانوار ساکن در این روستاها با جمعیتی بیش از 3000 نفر از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

دینی با اشاره به اینکه برای گازرسانی به 11 روستای فوق، 60 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع اجراشده، تصریح کرد: برای گازرسانی به روستاهای یاد شده 50 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی در خصوص آغاز عملیات اجرایی 19 روستای دیگر بخش شادیان افزود: برای این طرح ها بیش از 45 میلیارد ریال هزینه پیش بینی شده و 603 خانوار با جمعیتی معادل 2300 نفر از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان با بیان اينكه طرح گازرسانی به 19 روستا 30درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطرنشان کرد: هزينه نصب هر انشعاب با احتساب روستاهاي مسير، به طور میانگین برای هر انشعاب روستایی شش ميليون تومان برای شرکت گاز استان هزینه در بر دارد.

وی در ادامه به روستاهای فاقد گاز طبیعی اشاره کرد و بیان داشت: طرح های گازرسانی به روستاها به طور متوسط یک تا یک ونیم سال طول می کشد و در حال حاضر تعداد 61 روستای شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

دینی ادامه داد: 22 روستا در مرحله مناقصه و طراحی شبکه گازرسانی است و به تدریج همه روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان و روستاهای در مسیر، تا پایان سال 96 تحت پوشش گاز طبیعی قرار خواهند گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار