نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: بعضی از نمایندگان برای کسب صلاحیت به دفعات می آمدند اما اکنون اصلا خبری از آنها نیست و این درخواست مردم است که با کمک مسئولین استانی برای رفع مسائل و مشکلات استان تلاش کنند.
کد خبر: ۸۷۶۹۳۶۴
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با اشاره به ادامه سلسله مباحث تقوای خانواده اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که خانواده ها و مسئولان بایستی نسبت به آن توجه داشته باشند فراهم نمودن مقدمات ازدواج جوانان است.

وی افزود: همانطوریکه انتخاب نام نیک برای فرزندان یکی از وظایف والدین است فراهم نمودن مقدمات ازدواج برای فرزندانی است که به سن ازدواج رسیده اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: متاسفانه اکنون دانشگاه های ما فاقد خوابگاه متاهلی هستند و برنامه ای نیز از طرف مسولان نسبت به این موضوع وجود ندارد.

قریشی تصریح کرد: درحالی که تربیت انسان بالاتر از تعلیم است و یکی از مقدمات تربیت نیز توجه به امر ازدواج جوانان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن اربعین حسینی اشاره کرد و افزود:این روز، روزی است برای اجتماع عظیم مومنان و روز نمایش قدرت مسلمانان برای کسانی است که در پی از بین بردن نام و نشان اهل بیت(ع) هستند.

قریشی تأکید کرد: در روایتی از امام صادق(ع) آمده است خداوند بهشت و روزی را بسیار را برای کسانی می دهد و مشکلات افرادی را برطرف می کند که قبر امام حسین(ع) را زیارت کنند.

وی یاداور شد: بنابراین چه بهتر است اگر توانایی مالی برخوردار هستید حتما به زیارت قبر ابا عبدالله(ع) مشرف شوید و اگر توانایی رفتن ندارید برای رفتن دیگر مومنان تلاش کنید.

وی وظیفه افراد را برای حفظ دین در زمان ها و مکان های مختلف متفاوت و بسته به شرایط ارزیابی کرد و گفت: اکنون در زمان حاضر یکی از وظایف ما برای حفظ دین و ادامه راه اهل بیت(ع) تکثیر نسل است.

وی تصریح کرد: این تفکر که فرزند زیاد باعث دردسر است تفکر اشتباهی است چراکه میراث بنده مومن فرزند صالح است.

امام جمعه ارومیه به فرارسیدن روز ۱۳ابان روز بسیج دانش آموزی و استکبار ستیزی نیز اشاره و اظهار کرد: از این رو لازم است مومنان در راهپیمایی این روز حاضر و خشم و انزجار خود را نسبت به استکبار جهانی نشان دهند.

قریشی اظهار کرد: در استان ما نیز همچون سراسر کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی صورت گرفت اما انتظاری که از این نماینده ها وجود دارد اتفاق و هماهنگی بین آنها است تا با کمک هم در رفع مشکلات آذربایجان غربی تلاش کنند.

وی تصریح کرد: اینکه هر یک در حوزه انتخابی خود برای کار خود عمل کند؛ نتیجه مطلوبی حاصل نمی شود.

قریشی افزود: اکنون چند ماه است که از انتخابات می گذرد و آنها باید گزارش دهند و دور هم جمع شوند و مشکلات استان را بررسی و رفع کنند.

وی گفت: بعضی از این افراد برای کسب صلاحیت به دفعات می آمدند اما اکنون اصلا خبری از انها نیست و این درخواست مردم است که با کمک مسئولین استانی برای رفع مسائل و مشکلات استان تلاش کنند چراکه اختلاف و جدایی اینها اصلا قابل قبول نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: امیدواریم افرادی که در صندلی قانون گذاری مجلس نشسته اند به این موضوع توجه کنند و وعده هایی که قبل از انتخابات داده بودند به خاطر داشته باشند.

ارسال نظرات