خبرهای داغ:
کارگروه دامپزشکی معاونت بسیج علمی:

شیوع جدید تب برفکی موجب کشتارهای گله ای اخیر در دام ها شده است

بررسی و واکاوی علل شیوع تب برفکی دستور کار جلسه کارگروه دامپزشکی معاونت بسیج علمی، پژوهشی و فنّاوری سپاه شهداء را تشکیل می دهد.
کد خبر: ۸۷۶۹۳۵۹
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، کارگروه دامپزشکی بسیج علمی سپاه شهداء با حضور اساتید این حوزه در دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه برگزار گردید.

ماموریت اصلی کارگروه های تخصصی خانه نخبگان بسیج علمی، بررسی و انتخاب یکی از مشکلات کلان و اولویت دار استان و ارائه راهکارهای عملی برای حل این مشکل است. تب برفکی که در ماه های اخیر تبدیل به یکی از معضلات عرصه دام شده، موضوعی است که در کارگروه دامپزشکی معاونت بسیج علمی سپاه شهداء مورد بررسی قرار می گیرد.

اعضای کارگروه در این جلسه ضمن اشاره به سویه جدید تب برفکی که قابلیت سرایت به دام های کوچک و سبک مثل گوسفند و بز دارد، عامل اصلی کشتارهای گله ای اخیر را همین سویه جدید خوانده و سویه قبلی را که فقط در دام های بزرگ مشاهده می شد قابل پیشگیری عنوان کردند.

در ادامه حضّار با اشاره به مسائل بهداشتی و ایمنی صنعت دامداری، تاثیر عواملی همچون قرنطینه، تغذیه، سیستم ایمنی و تولید مثل ضعیف را در شیوع انواع بیماری های دامی یادآور شده و تاکید کردند که باید به صنعت دامپروری در کشور همچون صنعت نفت نگاه ویژه ای داشت.

استفاده از نیروهای متخصص در دامداری ها و برگزاری اردوهای دانشجویی با هدف آگاه ساختن دامداران با الزامات ایمنی و بهداشتی از دیگر موارد مطروح در این جلسه بودند.

ارسال نظرات