خبرهای داغ:
امام جمعه موقت بوکان:

به دنبال علم رفتن، سبب خیر و سعادت در زندگی می‌شود

امام جمعه موقت بوکان گفت: به دنبال علم رفتن و تقلید از علما سبب خیر و سعادت در زندگی می‌شود و انسان را از جهل باز می‌دارد و امروزه اهمیت علم و دانش بر بشریت مخفی نیست.
کد خبر: ۸۷۶۹۳۵۴
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، امام جمعه موقت این شهرستان در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اهمیت علم و فضیلت آن اظهار کرد: کسی که دنبال علم می رود و در راه کسب علم و دانش تلاش می کند در دنیا و آخرت بزرگ می شود و دین اسلام، دین دانش و آموزش برای زندگی سعادتمندانه دنیوی و اخروی بشر است و نیز اهمیت علم ودانش در اسلام بقدری است که اولین کلمه‌ای که جبرئیل به پیامبر اکرم (ص) گفت ،"اقرأ" بود.

ماموستا ملا عباس احمدی افزود: به دنبال علم رفتن و تقلید از علما سبب خیر و سعادت در زندگی می‌شود و انسان را از جهل باز می‌دارد و امروزه اهمیت علم و دانش بر بشریت مخفی نیست، همه مکاتب بشری و ادیان آسمانی بر کسب علم و دانش تأکید دارند و پیشرفت و ترقی را در مسیر علم را افتخارآمیز می دانند.

وی تصریح کرد: خداوند متعال كسانى را كه از علم بهره دارند درجات عظیمى مى‏بخشد اگر براى مؤمن درجه است، براى مؤمن عالم درجات خواهد بود و منظور از بالابردن درجات قطعاً بالا بردن مكانى نیست بلكه بالا بردن از نظرمقام قرب پروردگار است.

امام جمعه موقت بوکان بیان کرد: رسول خدا (ص) در گفتار و رفتار خود بارها به اهميت علم،آموختن و نقش آن درتكامل زندگي انسان تأكيد و سفارش كرده است .

ارسال نظرات