خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک خبر داد
مسئول بسیج سازندگی شهرستان آبیک گفت: متقاضیان دریافت وام اقتصاد مقاومتی با در دست داشتن مدارک لازم به بسیج سازندگی، پایگاه‌ها و حوزه‌های شهرستان آبیک مراجعه کنند.
کد خبر: ۸۷۶۹۳۲۰
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
جعفری‌فخر مسؤول جهاد سازندگی ناحیه امام صادق(ع) در گفت وگو با بسیج اظهار داشت: پیرو نامگذاری سال۱۳۹۵ توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل، سازمان بسیج سازندگی اقدام به اعطای تسهیلات اقتصاد مقاومتی در جهت رشد و شکوفایی عرصه‌های مستعد نموده است.
 وی با اشاره به عرصه‌هایی که شامل اعطای تسهیلات می‌شوند، عنوان کرد: پرورش محصولات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی(زعفران و …)، صنایع تبدیلی(شور و ترشیجات، خشک کن میوه، بسته بندی و سایر موارد) شامل پرداخت وام اقتصاد مقاومتی می‌شوند.
جعفری‌فخر افزود: داربستی کردن باغات انگور، پرورش قارچ خوراکی، صنایع دستی، کارگاهی(قالیبافی،تولید پوشاک،چرم دوزی و سایر موارد)، پرورش زنبور عسل، پرورش ماکیان(مرغ گوشتی، شترمرغ و…) و پرورش ماهی(سردابی، گرمابی و زینتی) از دیگر مواردی است که وام اقتصاد مقاومتی به آن تعلق می‌گیرد.
ابن مسؤول تصریح کرد: سقف پرداخت تسهیلات با توجه به عرصه مورد نظر طرح توجیهی بر اساس استانداردهای لازم از ۳۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون ریال خواهد بود.
مسؤول بسیج سازندگی ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک عنوان کرد: تنها راه برون‌رفت از مشکلات به وجود آمده ناشی از تحریم‌ها را توجه به اقتصاد مقاومتی دانست و در تعریفی از اقتصاد مقاومتی آن را، اقتصادی متکی بر مردم که با تحریکات جهانی زیرورو نمی‌شود دانست.
وی مطرح کرد: نرخ تسهیلات وام اقتصاد مقاومتی و قطب‌های صنایع تبدیلی در سال ۹۵ برای تمامی عرصه‌های ۱۶درصد در نظر گرفته شده است که دریافت تنفس و پرداخت دوره‌ی تسهیلات بنا به درخواست متقاضی بر میزان سود تسهیلات  افزوده خواهد شد.
جعفری‌فخر در ادامه با اشاره به دو مرحله‌ای شدن اعطای تسهیلات عنوان کرد: پرداخت سود تسهیلات اقتصاد مقاومتی در دو مرحله می‌باشد که بخشی از تسهیلات مورد نظر برای تامین دستگاه‌های مورد نظر عرصه با توافق متقاضی به صورت نیابتی به حساب کارخانه و یا شرکت معرفی شده واریز می‌گردد.
وی یادآور شد: اقدامات مخلصانه بسیج سازندگی به عنوان زیرمجموعه‌ای از تشکیلات بزرگ بسیج نیز تا به امروز بر کسی پوشیده نبوده و نخواهد بود، اقداماتی همچون اعزام گروه‌های جهادی به مناطق و روستاهای محروم کشور، اعطای وام‌ها و تسهیلات به محرومان و عموم مردم در جهت تولید و راه‌اندازی کسب و کار مناسب و تحقق اقتصاد مقاومتی و سایر موارد که روز به روز به دلیل اهمیت و کیفیت آن، استقبال مردم را به خود افزایش داده است.
مسؤول بسیج سازندگی ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک، تأکید کرد: مسیر برای رفع مشکل بیکاری و کارآفرینی هموار است و جوانان می‌توانند با راه اندازی شرکت‌های تعاونی در عرصه‌های صنایع تبدیلی و اقتصاد مقاومتی بصورت هدفمند و با بازدهی مناسب فعالیت کنند.
این مسؤول خاطرنشان کرد: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که در شرایط فشار، تحریم، دشمنی‌ها و خصومت‌های شدید می‌تواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد لذا بایستی تمام تلاش خود را در جهت تحقق این مهم داشته باشیم.
جعفری‌فخر در پایان با بیان اینکه ماموریت اصلی بسیج سازندگی ایجاد فضا برای تقویت حس اعتماد به نفس جوانان است، گفت: با حضور بسیج در عرصه‌های مختلف و استفاده از این نیروی آماده و کارآمد روز به روز شاهد پیشرفت ایران اسلامی هستیم و به برکت روحیه بسیجی این انقلاب در برابر توطئه‌های شوم دشمنان بیمه می‌شود.


۶۰۰۱/پ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها