مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان سیستان و بلوچستان:
ابوالحسن کدخدا گفت: 100 واحد صنعتی را مشخص و آنالیز کردیم که عمده مشکلات آنان، عدم سرمایه گذاری با روش های نوین و جدید ، عدم شفافیت مالی ؛ عدم حمایت مالی از سوی برخی نهادهای ذیربط بوده است .
کد خبر: ۸۷۶۹۲۸۹
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روابط عمومی بسیج مهندسین صنعتی کشور ابوالحسن کدخدا مسوول سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه پایش و عارضه یابی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در استان ما، 12 شهرک صنعتی و 9 ناحیه صنعتی وجود دارد که در مجموع 1119 واحد ، در آن مشغول به فعالیت هستند.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان سیستان و بلوچستان  بیان داشت: قریب به 908 واحد فعال و نیمه فعال در استان هستند و مابقی آن راکد می باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: برای پایش و عارضه یابی ، 100 واحد صنعتی را مشخص و آنالیز کردیم که عمده مشکلات آنان، عدم سرمایه گذاری با روش های نوین و جدید ،  عدم شفافیت مالی ؛ عدم حمایت مالی از سوی برخی نهادهای ذیربط و غیره ، از جمله مشکلات عدیده صنعتگران داخلی بوده است .

کدخدا با اشاره به نحوه تعامل سازمان بسیج مهندسین صنعتی سیستان بلوچستان با نخبگان بومی ، گفت: در این زمینه ، ارتباط بسیار مناسبی با دانشگاه های استان داریم، که حضور نخبگان و اساتید مطرح استان در جلسات فنی و مهندسی سازمان از نتایج آن و موجب پر بار شدن این جلسات از جهت علمی و تخصصی می باشد، و در این اواخر هم یکی از نخبگان بسجی استان کتاب ریاضیات و اقتصاد را تهیه و ترجمه کرده است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان سیستان و بلوچستان  در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا اقدامات شما توانسته است کارخانجاتی را احیاء نماید بیان داشت: بله ،دو کارخانه ، یکی در زمینه صنایع بسته بندی گوشتی ودپگری در خصوص شرکت تولیدی شیر پاستوریزه بوده است که احیاء کردیم.

وی در پایان با اشاره به اقدامات و اهداف خود در استان اینگونه بیان داشت که: یکی از اهداف ما علاوه بر پایش و عارضه یابی ، آمایش سرزمینی بر اساس صنعت و معدن و بر محور صنایع معدنی می باشد که باید حضور جدی در این زمینه داشته باشیم.

کدخدا گفت: از دیگر اقدامات در دست بررسی ، نحوه سرمایه گذاری در بخش شیلات و فرآوریهای خرما است. همینطوربررسی پتاسیل موجود در بندر چابهار است که در زمینه حمل و نقل بین المللی با بررسی میدانی باید به یک نقطه مطلوب برسیم.
ارسال نظرات