حسین رجبی اولین مرکز رشد بسیج راه اندازی می‌کنیم هدف مرکز پرورش متخصص تجربی و ارتباط نخبگان و دانشگاهیان با صنعت است.
کد خبر: ۸۷۶۹۲۷۴
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روابط عمومی بسیج مهندسین صنعتی مهندس حسین رجبی مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان البرز در مصاحبه اختصاصی به سئوالات طرح شده پاسخ داد.

 

آقای مهندس رجبی لطفا در خصوص جایگاه استان البرز در صنعت کشور مقداری توضیح بفرمائید.

استان البرز با توجه به ویژگی های خاصی که دارد بخصوص با توجه به نزدیک بودن به تهران، همینطور داشتن دانشگاههای بزرگ خوارزمی و آزاد کرج و تربیت دانش آموختگان متخصص  دارای پتانسیل بسیار فراوانی در همه زمینه ها به خصوص صنعت می باشد. لذا با توجه به شرایط جغرافیایی و جمعیتی استان ، یک طرح ریزی در قالب گروه ها و کانون های مختلف انجام دادیم تا بتوانیم در زمینه پایش و عارضه یابی حداکثر تلاش خود را کرده باشیم.

 

در زمینه پایش و عارضه یابی چه اقداماتی انجام دادید؟

استان ما (البرز) دارای هفت شهرک صنعتی می باشد که بیش از سه هزار واحد صنعتی در آن حضور دارد، البته بزرگترین شهرک صنعتی استان در شهرستان اشتهارد واقع شده است که هزار واحد صنعتی در آن به ثبت رسیده است.

 

 

Image result for ‫شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز‬‎

اولین اقدامی که ما انجام دادیم این بود که در جلسه با فرماندهی محترم و همینطور برخی از مدیران صنعتی استان ، این شهرک را به عنوان پایلوت استفاده کنیم و از ابتدای شهریور تا انتهای مهرماه توانستیم 700 واحد را پایش کنیم که امیدوار هستیم تا 15 آبان ماه 95 پایش بقیه  واحد ها ی صنعتی به اتمام برسد.

 

برای پایش و عارضه یابی از چند گروه و کانون استفاده کردید؟

برای انجام این کار سه گروه جهادی ، چهار کارگروه تخصصی  و پنج کانون سازماندهی شدند که اگر همه اعضای آن را به صورت مجموع بیان کنیم ، قریب به 1300 نفر عضو فعال و عادی ما می باشند.

 

بیشترین فعالیت صنایع استان در چه زمینه ای است ؟

استان البرز با توجه به موقعیتی که دارد دارای تنوع کاری بالایی است اما اگر بخواهیم در دو سه مورد خوشه صنعتی را برای آن تعریف کنیم ، صنایع پلاستیکی ، نساجی و مواد غذایی بالاترین درصد فعالیت  را در بر می گیرند.

 

Image result for ‫نقشه  صایع  استان البرز‬‎

عمده مشکلات واحد های صنعتی استان در کدام بخش است؟

همانطور که مستحضر هستید تمامی مشکلات صنایع مهندسی و تولیدی  ایران در شش بخش دسته بندی می شوند که ،نقدینگی سرمایه در گردش،عدم توانایی بازاریابی مناسب، مدیریت غلط از مهمترین مشکلات پیش روی صنعت استان البرز است.

 

آیا سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان البرز در زمینه آموزش اقداماتی انجام داده است؟

بله ما چندی پیش سه کارگاه تخصصی بازاریابی حرفه ای، کار آفرینی و قوانین و مقرارت صنعتی را برای مدیران صنایع استان برگزارکردیم که جا دارد  از اعضای اتاق بازرگانی استان البرز و همینطور بسیج حقوقدانان تشکر ویژه ای داشته باشم.

 

Image result for ‫شهرکهای صنعتی استان البرز‬‎

اهداف و برنامه های شما برای آینده صنعت استان چیست؟

یکی از برنامه های ما این است که در هفته بسیج کلینیک صنعت را راه اندازی کنبم همینطور با همکاری پارک فناوری استان البرز ، اولین مرکز رشد بسیج که با همکاری تمامی قشر ها صورت خواهد گرفت را ایجاد نمائیم که هدف آن پرورش متخصص تجربی و ارتباط نخبگان و دانشگاهیان با صنعت است. در موضوع عارضه یابی هم بقیه شهرک های استان را در برنامه داریم و بررسی خواهیم کرد.

ارسال نظرات