امام جمعه چالوس با اشاره به اینکه امروز کار به‌جایی رسیده است که ایرانی باید الگوی سلامت حکومت‌ها از فسادهای مالی و اداری باشد، خاطر‌نشان کرد: اخبار رسیده از برخی فسادها در برخی دستگاه ها باعث تاسف است.
کد خبر: ۸۷۶۹۱۳۶
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، امام جمعه چالوس با اشاره به حذف درس مرتبط با شهید فهمیده از کتاب هدیه‌های آسمانی پایه ششم آموزش و پرورش، گفت: هیچ توجیهی برای این عمل پذیرفته نیست.

حجت‌الاسلام محمد‌مهدی راشدی‌نوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چالوس با اشاره به مناسبت‌های هفته روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی، اظهار کرد: شهید محمد‌حسین فهمیده نوجوان دانش‌آموز و بسیجی بود که امام بزرگوار او را به‌عنوان الگو و رهبر ما معرفی کرد.

وی با بیان اینکه هنر امام‌ خمینی(ره) این بود که توانست هزاران نوجوان عاشق و با معرفت مانند محمد‌حسین فهمیده تربیت کند، خاطر‌نشان کرد: آنچه که این نوجوان 13 ساله را برای سایرین الگو قرار داده، ویژگی‌ها و خصوصیات روحی، رفتاری و فکری او بوده است.

امام جمعه چالوس با اشاره به ویژگی‌های ممتاز شهید محمد‌حسین فهمیده، اضافه کرد: او نوجوانی شجاع، فعال، پرتلاش، متواضع، مؤدب و با اخلاق، با نماز، اهل مطالعه، درس‌خوان، متدین، عاشق، فداکار و ایثارگر بود و با این روحیات توانست با یک اقدام شجاعانه و آگاهانه نام خود را در دفتر شهیدان زنده تاریخ ثبت کند.

راشدی‌نوری به فرمایشات امام خمینی(ره) در مورد شخصیت شهید فهمیده اشاره کرد و افزود: با توجه به بیانات امام بزرگوار «رهبر ما آن نوجوان 13 ساله‌ای است که نارنجک به‌ کمر بست و زیر تانک دشمن رفت و خودش را منفجر کرد و به‌حق الگویی برای همه نوجوانان است».

وی با بیان اینکه امروز که فرزندان ما در معرض آسیب و تهدید جنگ نرم دشمن هستند باید امثال محمد‌حسین فهمیده را به‌عنوان الگو به آنان معرفی کرد، گفت: هرچند که با تأسف نام این شهید فداکار را از کتاب هدیه‌های آسمانی پایه ششم آموزش و پرورش که تحت عنوان رهبران کوچک در کنار نام سرداران شهید بود حذف کردند، که هیچ توجیهی برای حذف این الگوی قهرمان پذیرفته نیست.

امام جمعه چالوس با بیان اینکه این‌ عمل از آثار نفوذ است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با حساسیت و دغدغه مدت‌هاست از آن سخن می‌گوید و می‌فرماید: «من با اطلاع می‌گویم که برنامه نفوذ در کشور برنامه جدی استکبار است».

راشدی‌نوری با بیان اینکه برنامه نفوذ لایه‌های مختلفی دارد، تأکید کرد: باید استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها و حتی متن کتاب‌های درسی آنها با آموزه‌های (شهادت‌طلبی) به‌صورت کلی تغییر کند زیرا هنوز در کتاب‌های درسی ایران درسی به‌نام رهبر کوچک وجود دارد پس معلوم می‌شود دشمن از این عناوین وحشت دارد.

وی با اشاره به نقشه دشمن استکباری مبنی بر اینکه تلاش دارد باور دینی و انقلابی مردم ما را تغییر دهد، خاطر‌نشان کرد: دشمن با این کارها سعی دارد روحیه انقلابی‌گری، ایثارگری، فداکاری، ایمان و باور دینی را از مردم و خانواده‌ها بگیرد.

امام جمعه چالوس با اعلام اینکه روز پنج‌شنبه 13 آبان ماه در تاریخ انقلاب اسلامی و نهضت مقدس امام خمینی‌(ره) با سه‌ واقعه مهم و سرنوشت‌ساز شناخته شده است، بیان کرد: بازداشت و تبعید حضرت امام(ره) در سال 43، تسخیر لانه جاسوسی امریکا توسط دانشجوهای پیرو خط امام در سال 58 و کشتار دانش‌آموزان معترض علیه رژیم طاغوتی شاه در سال 57 بود که به‌همین مناسبت به‌عنوان روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده است.

راشدی‌نوری به برگزاری راهپیمایی خودجوش مردم در روز 13 آبان اشاره کرد و ادامه داد: هر ساله در چنین روزی مردم به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان با خشم انقلابی علیه استکبار جهانی با محوریت آمریکا فریاد می‌زنند و علیه سیاست‌های مستکبرانه و قلدرانه امریکا شعار می‌دهند.

وی با اعلام اینکه آمریکا محور شرارت و خوی استکباری است، تأکید کرد: در این‌روز باید علیه استکبار فریاد زد زیرا جنایاتی که امریکا همواره در جهان و در ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی و تاکنون مرتکب شده است از کسی پوشیده نیست.

امام جمعه چالوس از کودتای 28 مرداد سال 32 گرفته تا حمایت از رژیم شاه و تحمیل قانون کاپیتولاسیون و مصادره میلیون‌ها دلار از اموال و دارایی‌های ایران را از جمله جنایت‌های امریکا برشمرد و افزود: تحریک و حمایت صدام در تحمیل جنگ هشت‌ساله و حمایت از گروه‌های تروریستی و منافق و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و حمایت از به‌وجودآورندگان حادثه کوی دانشگاه سال 78 و فتنه 88 با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی و ... همه گویای شرارت و خوی استکباری امریکا است.

راشدی‌نوری با اشاره به اینکه امروز در منطقه با برافروختن جنگ در میان مسلمانان و تحمیل فتنه تکفیری‌ها تروریست به سرکردگی عربستان هم اسلحه‌اش را به‌فروش می‌رساند، اضافه کرد: امریکا هم منابع و ثروت مسلمانان را به یغما می‌برد و هم مسلمانان را با خودشان درگیر کرده و هم حاشیه امنی برای اسرائیل فراهم کرده که هر جنایتی می‌خواهند بدون دردسر انجام بدهد و هم ذهن مردم دنیا را نسبت به‌مسلمانان بد کند.

وی با انتقاد از اینکه سران کشورهای عربی و اسلامی و مدعی مسلمانی برای حفظ تاج و تخت خود و خوش‌رقصی در مقابل اربابان‌شان درگیر مسائل داخلی هستند، اظهار کرد: اگرچه ملت‌ها بیدار هستند اما چیزی که در داخل مردم شریف و صبور ما را ناراحت و نگران می‌کند اخبار حیف و میل بیت‌المال از سوی برخی مدیران چه در بانک‌ها و یا سایر دستگاه‌ها بوده و معلوم نیست که این حیف و میل‌ها و اختلاس‌ها از جیب مردم و بیت‌المال تا کی باید ادامه پیدا کند.

امام جمعه چالوس با اشاره به اینکه امروز کار به‌جایی رسیده است که ایرانی باید الگوی سلامت حکومت‌ها از فسادهای مالی و اداری باشد، خاطر‌نشان کرد: اخبار رسیده از برخی فسادها در برخی دستگاه ها باعث تاسف است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها