مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بردسکن در گفتگو با "بسیج":
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بردسکن بیان داشت: مداحان و روضه خوانان ما جهت آگاهی بیشتر، منابع موثقی از جمله کتاب‌های شهید مطهری(ره) را مطالعه کنند تا علاوه بر بصیرت افزایی، برای شبهات وارده دشمن هم پاسخ محکم و قانع کننده ای داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۶۹۱۳۴
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
حجت الاسلام حسینعلی کاردان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، حول محور آسیب شناسی عزاداری ایام محرم و صفر اظهار داشت: عدم تدوین برنامۀ یکنواخت و منظم برای مراسمات عزاداری از آسیب‌هایی است که نیاز به برنامه ریزی همراه با مدیریت دارد.

 وی با اشاره به مدیریت ساعات برگزاری برنامه های عزاداری هیئات، گفت: در دهۀ اول ماه محرم شاهد بودیم که عزاداری بعضی هیئات تا ساعت ۱۱ و حتی بیشتر ادامه داشت که خود باعث خستگی مضاعف و ایجاد مشکل برای اقامۀ نماز صبح می شد حال آنکه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نماز ظهر را در بحبوحۀ جنگ و آن هم در اول وقت ادا کردند.

حجت الاسلام کاردان بیان داشت: متأسفانه بعضی وقت ها سبک‌ها و آهنگ‌ها سلیقه ای انتخاب می‌شود که بعضا با جلسات محرم تناسب ندارد و در شأن و جایگاه و حرمت سوگواری امام حسین(ع) نیست و برنامۀ مدونی برای متعهد شدن مداحان وجود ندارد و آنچه که هست کافی نیست و مهم‌تر اینکه نظارت لازم صورت نمی‌گیرد.

وی ابراز کرد: نداشتن برنامه و الگوی صحیح برای علامات هیئات باعث شده است که دشمنان اسلام از این موقعیت به نفع خود سوء استفاده و برای جوانان هیئتی ما طرح ریزی و الگو دهی کنند و  همین بی برنامگی، زمینۀ ایجاد رقابت ناسالم در بین هیئات را برای استفاده از این علائم با صرف هزینه های گزاف بیشتر می کند.

مسئول دفتر حوزۀ نمایندگی ولی فقیه در ناحیۀ مقاومت بسیج سپاه بردسکن ادامه داد: علائمی که معنا و مفهومی برای آن تعریف نشده و برای مردم مبهم است و از طرفی مردم به چشم علائم مقدس به آن‌ها می‌نگرند.

وی گفت: روز عاشورا اوج مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است اما متأسفانه ظهر عاشورا، اکثر هیئات مذهبی برنامه و مراسمات عزاداری را تعطیل می کنند در صورتی که پیکرهای مطهر شهداء سه روز در کربلا بر زمین بودند و بعد که ایام اسارت و مصیبت های حضرت زینب کبری(س) همراه با کاروان کربلا در کوفه و شام و یثرب شروع می شود.

حجت الاسلام کاردان اذعان کرد: حتی آگاهی‌دهی به مردم حول محور واقعۀ عاشورا، هدف قیام، آسیب شناسی، شناخت تهدیدها و سایر در همان دهۀ اول به پایان می رسد و چه بسا زودتر؛ در صورتی که به فرمودۀ امام خمینی(ره) محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته و همین فرمایش ایشان مؤکد بر داشتن برنامه همراه با مدیریت صحیح در تمام این دو ماه در جهت اعتلای اسلام ناب محمدی(ص) است.

وی بیان داشت: مستند نبودن روضه خوانی برخی از مداحان و ناقص خواندن زیارت امام حسین(ع) یکی دیگر از آسیب ها است؛ روایات زیادی در عظمت زیارت عاشورا داریم اما بعضا به جهت عدم رعایت دستورات وارده از امام معصوم(ع)، عدم استجابت دعا و به عبارتی کاهش اثرات دعا را داریم و برای مردم سؤال می شود که چرا دعای ما به نتیجه نمی رسد؟!

مسئول دفتر حوزۀ نمایندگی ولی فقیه در ناحیۀ مقاومت بسیج سپاه بردسکن افزود: لازم است که جوانان ما، مداحان ما و روضه خوانان ما جهت آگاهی بیشتر، منابع موثقی از جمله کتاب‌های شهید مطهری(ره) را مطالعه کنند تا علاوه بر بصیرت افزایی برای شبهات وارده دشمن هم پاسخ محکم و قانع کننده ای داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها