فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آمل گفت: رزمایش بزرگ بسیج آمل در منطقه عملیاتی و جنگلی بلیران آغاز شده و رزم جنگل هدف مرحله نخست این رزمایش نظامی است.
کد خبر: ۸۷۶۹۰۹۹
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رزمایش نه تنها در ایران اسلامی بلکه در بسیاری از کشورهای دنیا برای سنجش آمادگی رزمی نیروهای نظامی و افزایش توان رزم با اهداف گسترده برگزار میشود.

رزمایش بزرگ بسیج در شهرستان آمل امسال برای نخستین بار در دو مرحله برگزار می‌شود که دور نخست آن از عصر گذشته در منطقه جنگلی بلیران آغاز شده و به مدت دو روز ادامه دارد.

آمل از شهرهای استراتژیک محسوب می‌شود که با داشتن جنگل‌های انبوه و گسترده با توجه به تجربه نیروهای رزمی و اتفاقات سال‌های دور در جنگل، به عنوان پایلوت رزم جنگل مازندران انتخاب شده و قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) در آن فعال است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آمل در حاشیه برگزاری این رزمایش با اشاره به اینکه گردان‌های عاشورا، امام حسین(ع) و الی بیت‌المقدس برای برادران و گردان‌های کوثر و الزهرا(س) برای خواهران در آمل فعالیت دارند، اظهار کرد: علاوه بر رزم جنگل، عملیات کوی و برزن و کنترل اغتشاشات شهری در دستور کار قرار دارد.

حکمت داجلیری افزود: در این رزمایش 50 درصد گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر شامل 8 گردان شرکت دارند همچنین در مرحله نخست که طی روزهای 6 و 7 آبان‌ماه پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری برگزار می‌شود دو گردان مشارکت دارند.

وی ادامه داد: شش گردان دیگر نیز روزهای 13 و 14 آبان‌ماه دست به رزمایش و سنجش توان رزمی می‌زنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آمل با اشاره به اینکه رزم جنگل هم‌اکنون در منطقه بلیران در حال اجرا است، گفت: آمل پایلوت رزم جنگل در مازندران بوده و میزبان قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) در استان است.

وی بیان کرد: 6 گردان دیگر شامل یک گردان کوثر و پنج گردان بیت‌المقدس هفته آینده در محدوده شهری بلوار ولایت رزمایش کوی و برزن و امداد و نجات برگزار می‌کنند.

داجلیری مدت زمان کل رزمایش را 48 ساعت عنوان کرد و گفت: کمین، ضد کمین، ایجاد ایست بازرسی، دفاع از مناطق حساس شهری در رزمایش کوی و برزن به همراه کلاس‌های رزمی، فرهنگی، بصیرتی و آگاهی‌بخشی سیاسی در دستور کار قرار دارد.

وی با اعلام حضور تعداد یک‌هزار و 968 نفر از نیروهای رزمی در این رزمایش، افزود: تعداد کل استعدادهای نظامی رزمایش با نیروهای هدایت‌کننده 2 هزار و 100 نفر هستند.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها