مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان:
صلوات خاصه امام سجاد (ع) به همت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نهادها سازمان‌های دینی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۷۶۹۰۷۷
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از سال 72 با هدف تحقق ارزش‌ها و اصول سیاست فرهنگی آغاز به فعالیت کرده است.

مرتضی مقدمی افزود: زمینه‌سازی برای حضور فعال جوانان و نیروهای متعهد در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ترویج آرمان‌ها و ارزش‌های معنوی و فرهنگ اسلامی از اهداف فعالیت این کانون‌ها می باشد.

وی اظهار داشت: تربیت استعدادهای درخشان و استفاده از اوقات فراغت جوانان و حفظ و ترویج فرهنگ بسیجی و ارائه و عرضه فعالیت های فرهنگی، هنری بر اساس موازین و ضوابط اسلامی نیز از دیگر اهداف فعالیت این کانون‌ها است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان تعداد کانون‌های فعال در استان زنجان را 320 باب اعلام کرد و تصریح کرد: هم اکنون در 25 درصد از مساجد زنجان کانون فرهنگی و هنری مساجد فعال است.

مقدمی تعداد اعضای کانون‌ها را بیش از 28 هزار نفر اعلام کرد و افزود: خوشبختانه فعالیت این کانون‌ها به مرحله خوبی رسیده استقبال نوجوانان و جوانان از برنامه‌های این مراکز فرهنگی و مذهبی مطلوب است.

وی با اشاره به اینکه در ایام تابستان نیز پایگاه‌های مختلف اوقات فراغت در کانون‌ها دایر و آموزش‌های مختلفی ارائه شد، تصریح کرد: آموزش‌ مهارت‌های فنی و حرفه‌ای از جمله موضوعاتی است که در کانون‌های مورد نظر است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در ادامه با اشاره به برخی از برنامه‌های جاری کانون‌های مساجد گفت: از آغاز ماه محرم سوگواره خامس آل عبا در استان در دو بخش در حال اجرا است.

مقدمی همچنین از قرائت صلوات خاصه امام سجاد (ع) در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد زنجان خبر داد و افزود: این طرح به همت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نهادها سازمان‌های دینی اجرا می‌شود.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با بیان اینکه اجرای طرح مذکور از اواخر مهر ماه امسال آغاز شده است، تصریح کرد: این برنامه در 50 باب از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اجرایی می‌شود.

ارسال نظرات