حجت الاسلام کهوند در گفتگو با «بسیج»:
کارشناس فضای مجازی گفت: ما در قانون و قانون گذاری مشکلی نداریم شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه وظایف دستگا ه ها را مشخص کرده ولی قانون اجرا نمی شود چون اعتقاد ندارند.
کد خبر: ۸۷۶۹۰۵۰
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸

حجت الاسلام محمد کهوند کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: اینکه قوانین حجاب و عفاف در کشور ما اجرایی نمی شود مربوط به مشکلات فکری مسئولان زیربط است.

وی افزود: ما در قانون و قانون گذاری مشکلی نداریم شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه وظایف دستگا ه ها را مشخص کرده ولی قانون اجرا نمی شود چون اعتقاد ندارند.

حجت الاسلام کهوند تصریح کرد: این مسئله به بحث های نظریه پردازی در علوم انسانی بر می گردد می گویند کار فرهنگی با بگیر و ببند نمی شود کار ایجابی کنید سلبی اقدام نکنید نباید با بدحجابی مقابله کرد باید حجاب را تبلیغ کرد ولی اینگونه ایت که نتیجه نمی گیریم.

وی اظهار داشت: مسئولان اعتقادی به اجرای قانون در این زمینه ندارند و در قانون ضمانت اجرایی را قرار نداده اند باید نظارت بر اجرای قانون را جدی گرفت قوه قضائیه پیگیری کند ما در قانون عفاف وحجاب ضمانت اجرایی را مشخص نکرده ایم.

حجت الاسلام کهوند ادامه داد: بیشترین بحث مربوط به بدحجابی ها به عقیده افراد بر می گردد خانواده ها باید به ریشه معضلات بدحجابی توجه کنند در حوزه عفاف و حجاب ریشه یابی کنیم علت های مختلفی می تواند داشته باشد که یکی از آنها کمبود محبت در خانواده است چه در مورد دختران و چه در مورد پسران فرقی نمی کند مدگرایی ها در خیابان گدایی نگاه است دنبال توجه هستند.

وی افزود: اگر مردم به این افراد توجه نکنند دیگر اینگونه تیپ نمی زنند اینها چون در خانه تامین نشده اند حس خودکم بینی دارند و جایگاه خود را به عنوان یک مسلمان نمی دانند  حاضرند به خاطر مطرح کردن خود و جلب توجه هر گونه لباس و پوشش عجیب و غریبی را انتخاب کنند.

 حجت الاسلام کهوند تاکید کرد: در روایات داریم که کسی که ارزش نفس خود را نمی داند از شرّ او در امان نباش مسئله اینجاست که بدحجاب ها اهمیت و فوائد حجاب و نقشه های دشمن را نمی دانند.

وی گفت: ما در جنگ تحمیلی موفق شدیم چون مردم می دانستند جنگ است ولی الان مردم در جریان جنگ نرم نیستند و خود را در موقعیت جهاد نمی بینند باید برای این ریشه ها درمان پیدا کنیم.

حجت الاسلام کهوند عنوان کرد: بحث اعتماد به نفس و اعتماد به داده های خدا خیلی در این قضیه مهم است باید حس خود کم بینی را از بین برد خانواده ها به جای هدر دادن وقت خود در فضای مجازی تعامل خود را با فرزندان افزایش دهند و پدر و مادر ها به بچه های خود اهمیت بیشتری دهند از فرزندان خود تعریف کنند استعدادهای آنها راشناسایی کرده و آنها را تشویق کنند.

وی گفت: اگر اینها اصلاح شود زیرساخت ها درست می شود اصلاح علوم انسانی در بعد جامعه شناسی و روانشناسی بسیار مهم است و نیاز به جهاد تولید علم در حوزه علوم انسانی دارد این مسائل باید پاسخ داده شود تا ما در حوزه فکری مشکلات را حل کرده باشیم باید ضمانت اجرای قانون را محکم کنیم تا برخورد با متخلفین صورت بگیرد. چه در حوزه ایجاد روحیه چه در بحث جنگ نرم خانواده ها باید اقدامات لازم را انجام دهند تا شاهد کاهش بدحجابی ها و بی عفتی ها در جامعه باشیم.

ارسال نظرات