تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم شهید مهدی عسگری در اختتامیه مسابقات قرآن جوانان و ورزشکاران کشور

در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات قرآن ورزشکاران و جوانان کشور که به میزبانی استان البرز برگزار شد، از خانواده شهید مدافع حرم "مهدی عسگری" تجلیل به عمل آمد.
کد خبر: ۸۷۶۸۹۸۸
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزار یبسیج از کرج، در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات قرآن ورزشکاران و جوانان کشور که به میزبانی استان البرز برگزار شد، از خانواده شهید مدافع حرم "مهدی عسگری" تجلیل به عمل آمد.

شهید مدافع حرم مهدی عسگری در نبرد با تکفیری‌ها و داعشی‌ها در جبهه‌های سوریه و در دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) به شهادت رسیده بود.

این شهید والا مقام مسئولیت تربیت بدنی سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز را بر عهده داشت.

در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن جوانان و ورزشکاران کشور که در مجتمع فرهنگی تفریحی کردان برگزار شد، کوچکترین شرکت کننده مورد تجلیل قرار گرفت.

مسعود ویسی از استان اصفهان با 8 سال سن کم سن و سال ترین شرکت کننده در این دوره رقابت ها بود که به صورت ویژه تقدیر شد. این نونهال اصفهانی که به رشته فوتبال نیز مشغول است، در رشته حفظ 1 جزء به رقابت قرآنی پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی، امام جمعه شهرستان کرج از دیگر میهمانان این مراسم بود که ضمن تشکر از دست‌اندرکاران این مسابقات با گرامیداشت سالروز شهادت امام سجاد(ع) به ارائه نکاتی از زندگانی آن حضرت پرداخت و تصریح کرد: از ابتدای امر، دشمنان اسلام بر این بودند تا مردم را از مسیر حق منحرف کنند و بعد از ارتحال رسول خدا(ص) سعی شد تا نام آن حضرت نیز حذف شود. با گذشت ۵۰ سال از رحلت حضرت رسول(ص) چیزی از سنت باقی نماند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه بیان کرد: امام حسین(ع) قیام کرد و دشمن با به شهادت رساندن آن حضرت از خاندان رسول خدا(ص) چیزی باقی نگذاشتند. هم نام رسول خدا(ص) را از بین بردند هم فردی که می‌توانست منشأ اثر باشد، شهید کردند. وظیفه امام، توسعه ارزش‌های الهی است و امام سجاد(ع) نیز به این کار اقدام کردند و گذشته از این باید نام و یاد پیامبر(ص) را احیاء می‌نمودند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی تصریح کرد:جامعه اسلامی در زمان امام سجاد(ع) وضعیت اسفناکی داشت و دو مرکز محل وحی، یعنی مکه و مدینه اوضاع خوبی نداشتند و از اسلام چیزی باقی نمانده بود، در چنین شرایطی پایه‌گذار مکتبی که صادقین(ع) توسعه دادند، امام سجاد(ع) بودند. رساله حقوق و صحیفه سجادیه تمام نظام را تغییر داد، در تمام ادعیه درود به پیامبر(ص) اندک است اما در صحیفه سجادیه در برخی ادعیه ۲۰ تا ۳۰ بار نام رسول خدا(ص) آورده شده؛ چراکه امام با این کار قصد داشت، سیره رسول خدا(ص) را که از بین رفته بود، احیاء کند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنان در مورد ورزشکاران و ارتباطشان با قرآن بیان کرد: ورزشکارانی که با قرآن مأنوس هستند به ویژه کسانی که مقام دار هستند الگوی جامعه محسوب می‌شوند و پهلوان قرآنی از این جهت کارش سخت‌تر است، یک قهرمان هر چقدر شهرت و آوازه‌اش بیشتر می‌شود باید تواضعش هم بیشتر شود.

وی در ادامه بیان کرد: کشتی گیر در میدان ورزشی، تمام تلاشش این است که پشت حریف را به خاک بزند، اما قرآن می‌گوید با رقیب درون کشتی بگیر و بینی دشمن درون را به خاک بزن، انسانی که از درون، خاک مال باشد دیگر دچار شخصیت کاذب نخواهد شد، ورزشکار خاکسار است و به خاطر قرآنی بودنش باید خاکسارتر باشد.

هم‌چنین عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات ملی قرآن ورزشکاران و جوانان کشور اظهار کرد: استان البرز میزبانی شایسته‌ای برای برگزاری این دوره از مسابقات در بخش برادران و خواهران بوده است.

وی با بیان اینکه مرحله شهرستانی و استانی و سرانجام مرحله نهایی دومین دوره مسابقات قرآن کریم ورزشکاران و جوانان کشور به خوبی برگزار شده است، افزود: تلاش قابل قبولی به منظور برگزاری با شکوه این مسابقات صورت گرفته است.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: از اولویت های حوزه فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ترویج و تامین فرهنگ قرآنی در جوامع ورزشی است.

احمدی با تاکید بر اینکه درصدد هستیم زمینه انس و الفت جوانان و ورزشکاران با کلام وحی بیش از گذشته فراهم شود، تصریح کرد: قرآن کریم سرشار از آموزه های زندگی است.

وی با اعلام اینکه درصدد هستیم بتوانیم دغدغه ترویج فرهنگی قرآنی را جامه عمل بپوشانیم، گفت: امید است در دوره های آتی مسابقات ملی قرآن کریم ورزشکاران و جوانان جمعیت و شرکت کنندگان بیشتری را شاهد باشیم.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: درنظر داریم انگیزه جوانان برای مشارکت در این مسابقات ارتقا داده شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها