مجمع دو سالانه بسیج اصناف و بازاریان کشور:

برگزاری مجمع 2 سالانه بسیج اصناف با موضوع اقتصاد مقاومتی

غلامرضا حسن پور گفت:مجمع دوسالانه امسال در مشهد مقدس با موضوع اقتصاد مقاومتی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۶۸۹۴۳
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
به گزارش سرویس بسیج اصناف و بازاریان کشور خبرگزاری بسیج، مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور با بیان اینکه مجمع 2 سالانه بسیج اصناف کشور را امسال در مشهد با موضوع اقتصاد مقاومتی برگزار خواهیم کرد، گفت: باتوجه به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی و الزامات اجرایی آن، قصد داریم مجمع دو سالانه بسیج اصناف کشور را با همین دستورکار برگزار کنیم. اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده، می تواند در شرایط خاص اقتصادی کنونی کشور، راه نجاتی برای کمک به صنعت و تولید باشد. برهمین اساس و با توجه به اهمیت این مجمع، سردار نقدی در این همایش سخنرانی افتتاحیه را به انجام می رسانند.  

غلامرضا حسن پور، مسئول بسیج اصناف و بازاریان کشور با اشاره به فعالیت های کارگروه اقتصاد مقاومتی که تاکنون فعالیت های مطالعاتی و کارشناسی بسیاری انجام داده، اظهار داشت: ستاد اقتصاد مقاومتی بسیج اصناف و بازاریان کشور از فروردین سال 95 با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، در سال اقدام و عمل کارش را تا کنون با تشکیل کارگروه های مختلفی ادامه داده که در ذیل همین ستاد 5 کارگروه دیگر در حال فعالیت هستند. وی ادامه داد: کارگروه های فرهنگ و رسانه، جامعه زنان اصناف، طلا و جواهر، نساجی و پوشاک ، لوازم خانگی از جمله کاگروه های زیر مجموعه ستاد اقتصاد مقاومتی هستند. علاوه براین که در کنار این ها کارگروه دیگری با موضوع حمایت از صادرات را نیز تشکیل داده ایم.  

مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور با عنوان اینکه تا کنون مشابه چنین ستادی با این اندازه از فعالیت های اجرایی، مطالعاتی و کارشناسی در حوزه اقتصاد مقاومتی، در کشور وجود نداشته است، بیان داشت: کارگروه های مورد نظر در تهران و اکثر شهرستان ها تشکیل شده و جلسات خود را به صورت مرتب برگزار می کنند که به دنبال فعالیت این کارگروه ها تا بحال بسیاری از کارگاه های صنفی در حال تعطیل و یا نیمه تعطیل دوباره راه اندازی شدند. در واقع این کارگروه ها هم فعالیت کارشناسی و مطالعاتی و هم اجرایی دارند.  

حسن پور با بیان اینکه در کنار این فعالیت های اجرایی اقدامات فرهنگی مناسبی نیز صورت گرفته است، عنوان کرد: در کنار اقدامات اجرایی کارهای رسانه ای و فرهنگی مناسبی همچون ساخت فیلم کوتاه و چاپ کتاب نیز در این زمینه صورت گرفته است. در نهایت نیز برای اثربخشی بیشتر در موضوع اجرای اقتصاد مقاومتی امسال تصمیم گرفتیم مجمع 2 سالانه بسیج اصناف کشور را در مشهد برگزار کنیم و مشخصا تمرکز استان ها را به بحث اقتصاد مقاومتی معطوف کنیم و آن ها هم مطالب و پیشنهاداتشان را در این‌باره مطرح کنند. مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور با بیان برنامه ریزی هایی که برای اجرای این مجمع صورت گرفته، اظهار داشت: برنامه ریزی کردیم تا در این مجمع 5 کارگروه شکل بگیرد که اولین کارگروه آن کارگروه آموزش فرهنگ و رسانه اقتصاد مقاومتی هست که استان های خراسان رضوی، قم ،گلستان و اصفهان که سرگروه آن است.  

دومین کارگروه ظرفیت های داخلی، بازاریابی، اقتصاد مقاومتی است که تهران بزرگ، استان تهران، البرز، فارس، مرکزی، آذربایجان شرقی و لرستان به سرگروهی فارس می باشد.  

سومین کارگروه صادرات، ارز آوری، اقتصاد مقاومتی با مشارکت استان های خوزستان، آذربایجان غربی، اردبیل، بوشهر، کردستان، کرمانشاه، گیلان و هرمزگان که سرگروه آذربایجان غربی است.  

چهارمین کارگروه موانع، چالش ها ، اقتصاد مقاومتی است استان های ایلام، چهارمحل و بختیاری، زنجان، سیستان و بلوچستان، قزوین، کرمان، مازندران، همدان و یزد به سرگروهی زنجان است.  

وی افزود: در این مجمع حدود 400 میهمان اعم از مسئولین، نخبگان، تولید کنندگان و توزیع کنندگان، روسای شورای اقشار در استان و همچنین تجاری که امسال به مجموعه ما اضافه شدند بعنوان بسیج تجار از سراسر کشور حضور دارند و انشاالله سردار نقدی ریاست محترم سازمان بسیج مستضعفین سخنران اصلی مراسم هستند.  

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور در این مجمع رئیس کمسیون اقتصادی مجلس، معاون امور اقتصادی وزارت صنعت معدن و تجارت، رئیس سازمان شهرک های صنعتی، رئیس کل گمرک، رئیس تعزیرات، رئیس سازمان توسعه تجارت، رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، رئیس اتاق بازرگانی ایران، دبیر جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، رئیس فراکسیون اصناف مجلس، معاون وزارت اقتصاد و دارایی، نماینده اتاق بازرگانی تهران، رئیس اتاق تعاون تهران، رئیس پلیس اماکن ناجا حضور خواهند داشت. این اجلاس 8 تا 11 آبان ماه در مشهد برگزار می شود
ارسال نظرات
آخرین اخبار