خبرهای داغ:
مهرافشان گفت: از کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ تا کنون بیش از ۶٠ سال است در هر موردی که مسئولان این کشور به آمریکا اعتماد کرده اند ضربه خورده اند و ما باید این را بدانیم که ناجى کشور ما آمریکا و دولت هاى غربى نبوده و نخواهند بود و در اینجا لازم است تا ملت ایران موضع خود را نسبت به آمریکا صریحا اعلام کنند.
کد خبر: ۸۷۶۸۹۲۵
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار؛ یکی از دانشجویان رشته مهندسى معمارى از دانشگاه آزاد اسلامى دولت آباد امروز به نمایندگی از تشکل های دانشجویی استان به بیان دغدغه های در جمع نمازگزاران دولت آباد به سخنرانی پرداخت.

سبحان مهرافشان گفت: دانشجویان در کنار پرداختن به دروس تخصصی و کاربردی خود، به یک اصل از عمق جان معتقدند که اگر فرصتی برای علم آموزی، پیشرفت، ترقی و کسب توانمندی های مختلف به دست آورده اند بی شک این اتفاق صدقه سر حمایت ها، تلاش ها، تشویق ها و از جیب خرج کردن های یکایک شما اعضای جامعه از کارگر و کشاورز تا کارمند و کاسب بوده و هست.
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دولت آباد افزود: این جایگاه و شأن ارزشمند دانشجویی و علم آموزی را مدیون شما عزیزان هستیم، شمایی که در همه عرصه های مورد نیاز این آب و خاک، مرد و مردانه و بدون مصلحت اندیشی و منفعت طلبی و محاسبه گری های مادی، با از خودگذشتگی تمام در میدان حاضر و آماده بوده و هستید.

مهرافشان خاطرنشان کرد: دانشجویان امروز ایران نه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی حضور داشته اند و نه دوران دفاع مقدس را دیده اند ولی با تمام وجود قدردان و سپاس گزار مجاهدت ها و از جان گذشتگی های شما و پاسدار خون و حق بر زمین ریخته ی شهیدان هستند و به همین دلیل دانشجویان انقلابی امروز با اقتدا به الگو های ارزشمندی چون شهید علم الهدی، شهید وزوایی و شهید آقاخانی، این فرزندان نسل سوم و چهارم انقلاب کمر همت را محکم کرده و به میدان آمده اند تا موضوعات اساسی را ساده، دقیق و صادقانه برای ولی نعمتان خود و صاحبان اصلی انقلاب از نگاه جامعه دانشگاهی شرح داده و تبیین کنند.

شخصیت ها هم قابل تحریف است
وی ورود به بحث اصلی خود را با موضوع تحریف شخصیت ها آغاز کرد و گفت: آیا شخصیت ها هم قابل تحریف هستند؟ بله؛ تحریف شخصیت ها به فرموده رهبر عزیزمان به این است که ارکان اصلی شخصیت آن بزرگ، یا مجهول بماند یا غلط معنا شود و یا به صورت انحرافی و سطحی معنا شود.
این دانشجو ادامه داد: در مورد شخصیت امام راحل؛ شخصی که امام و پیشواست و رفتار و گفتارشان حتی برای نسل های بعد از ایشان راهنما و رهنمود است، گفت: اگر شخصیت ایشان تحریف شود زیان بزرگی به وجود خواهد آمد.
مهرافشان در ادامه به بیان چند جمله از امام و شخصیت ایشان اشاره کرد و گفت: امام می فرمودند: تزلزلی که در بین کاخ نشین ها هست در بین کوخ نشینان نیست، آرامشی که طبقه محروم دارند آن طبقه ای که به خیال خودشان در آن بالا ها هستند ندارند.

تحریف امام همان تحریف راه مستقیم انقلاب ملت ایران است
وی متذکر شد: ما نباید امام را به عنوان صرفا یک شخصیت محترم تاریخی قرار بدهیم کمااینکه برخی این چنین می خواهند که امام یک شخصیت تاریخی محترم در این کشور بوده است که فعال بوده، مفید بوده و بعد هم از میان جمعیت رفت و دوران او تمام شد و ما احترامش می کنیم و نامش را با تجلیل می آوریم که البته این نگاه غلط است، این نگاه، نگاه انقلابی به شخصیت امام نیست.
این جوان متذکر شد: اگر کسی بخواهد امام را این چنین بشناسد و بشناساند و تلقی کند، غلط است چون امامی که می فرمودند: من هیچ حقی ندارم و ما ها باید برای شما خدمت بکنیم و خودمان نباید استفاده بکنیم، حال اگر ملت ایران بخواهد این راه را ادامه بدهد باید راه امام بزرگوار و اصول او را درست بشناسد و نگذارد شخصیت امام را تحریف کنند که تحریف امام همان تحریف راه مستقیم انقلاب ملت ایران است.

بازخوانی اصول امام، بهترین چراغ برای ادامه راه انقلاب اسلامی

مهرافشان یادآور شد: اگر این راه را گم کنیم یا به فراموشی بسپاریم یا عمدا به کنار بگذاریم ملت ما سیلی خواهد خورد، حال ما باید چه کار بکنیم تا پیروز این میدان باشیم؟ و جواب این است که بازخوانی اصول امام بهترین چراغ برای ادامه ی راه انقلاب اسلامی است.
این آتیه دار جوان اضافه کرد: امام از همان اول شروع فعالیتشان حرف خود را صریح و بدون ابهام بیان می کردند؛ به عنوان مثال امام صریحا در مقابل آمریکا موضع گرفته اند، آن موقع امام فرمودند شیطان بزرگ آمریکاست و با فریاد خودش، شیاطین را به دور خود جمع می کند و هیاهو به راه انداخته است؛ یعنی بدون تعارف و کاملا صریح امام واژه ی شیطان بزرگ را برای آمریکا ابداع کردند.

راز ماندگاری نظام جمهوری اسلامی، حرکت بر ریل انقلاب طبق خطوط اصلى این انقلاب بوده است
وی تصریح کرد: مردم و مسئولان ما باید بدانند، بفهمند و بفهمانند که راز ماندگاری نظام جمهوری اسلامی حرکت بر ریل انقلاب طبق خطوط اصلى این انقلاب بوده است، حال چه دلیلی دارد که ما این صراحت را در مقابل مخالفان و دشمنان بخواهیم کنار بگذاریم؟ مواضع ما باید مواضع شفاف و روشنی باشد؛ چراکه به طور قطع، دشمن هیچگاه از موضع خصمانه اش در مقابل این نظام دست برنداشته و نخواهد داشت.
این دانشجو ادامه داد: حال اگر این میان ملت ما قوی باشد و دشمن و ترفندهایش را بشناسد، دشمن به ناچار از دشمنی هایش دست خواهد کشید اما اگر دچار غفلت باشیم و به دشمن اندکی اعتماد کنیم دشمن فرصت می کند تا اهداف خود را در کشور پیش ببرد.

ناجى کشور ما آمریکا و دولت هاى غربى نبوده و نخواهند بود
مهرافشان گفت: از کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ تا کنون بیش از ۶٠ سال است در هر موردی که مسئولان این کشور به آمریکا اعتماد کرده اند ضربه خورده اند، آیا این تجربه چندین ساله برایمان کافى نیست؟ این را بدانید که ناجى کشور ما آمریکا و دولت هاى غربى نبوده و نخواهند بود و در اینجا لازم است تا ملت ایران موضع خود را نسبت به آمریکا صریحا اعلام کنند.
وی افزود: راهپیمایى روز ١٣آبان نزدیک است و شرکت در این راهپیمایى که مصداق استکبار ستیزى، بى اعتمادى مردم به آمریکا و از همه مهم تر؛ زنده بودن گفتمان حضرت امام بین مردم است نمونه اى از اعلام حضور مردم علیه دولت استکبارى آمریکا و سیاست هاى خصمانه آن علیه ملت مظلوم و مسلمان خصوصا جمهورى اسلامى ایران است.
مهرافشان اظهار امیدواری کرد: مردم با حضور حداکثرى خود در این راهپیمایى موضع صریح مردم دولت آباد را با فریاد هاى مرگ بر آمریکا به گوش جهانیان برسانند.
وی به عنوان سخنان پایانی خود خطاب به کشور هاى مستکبر و استکبار جهانى، اظهار کرد: شما آرزوى توقف ملت ایران و امت حزب الله را به فضل الهى به گور خواهید برد.
بر گور مى برید شما انزواى ما پیچیده است در همه عالم صداى ما
از خار و تیغ و زخم زبان هاى دشمنان ترک سفر نمیکند این گام هاى ما

ارسال نظرات
پر بیننده ها