روحانی چاره‌ای جزجابجایی وزیرارشاد،آموزش و پرورش و ورزش نداشت،علاوه برکارنامه ضعیف این دولتمردان،رسوائی‌های اختلاس۸هزارمیلیاردتومانی باعث می‌شداعتباردولت کاملا زیرسوال رود
کد خبر: ۸۷۶۸۸۹۷
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج،‌ سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامى، گفت: سرانجام با گذشت بیش از سه سال از عمر کابینه ناکارآمد و ضعیف دولت یازدهم بالاخره آقای روحانی در مورد جابه جایی وزراء و به قول ایشان ترمیم کابینه به نتیجه رسید و 3 وزیر خود را تغییر داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم افزود: رئیس جمهور بلافاصله پس از تغییر در کابینه، منتقدان دولت را مورد حمله قرار داد که چرا اول برای تغییر فشار آوردند و اینکه حالا که تغییرصورت گرفته می‌گویند چرا این‌چنین شده است؟ این سخن به گونه‌ای مطرح شد که انگار عده‌ای فقط بنای ناسازگاری با دولت و مقابله با هر تصمیمی از سوی رئیس جمهور را دارند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: این اتفاقات در حالی است که از همان ابتدا برخی از حامیان دولت هم در خصوص ناتوانی بعضی از وزراء هشدار داده بودند و خواهان تغییر جهت تحرک و خدمت بودند.

حسینی با اشاره به رکود بی‌سابقه و طولانی مدت در کشور اضافه کرد: تغییر وزرایی مثل نفت، صنعت، راه و شهرسازی و کار ضروری تربه نظر می‌رسید که تاکنون آقای روحانی به این دیدگاه‌ها وقعی ننهاده است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: رئیس جمهور علی‌الظاهر چاره‌ای جز جابجایی سه وزیر ارشاد، آموزش و پرورش و ورزش نداشت. علاوه بر کارنامه ضعیف این دولتمردان، مشکلات و رسوائیهایی همچون سوء استفاده 8 هزار میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان باعث می‌شد که استیضاح وزیر آموزش و پرورش در دستور کار مجلس قرار گیرد و اعتبار دولت کاملا زیر سوال رود؛ در مجموع رئیس جمهور گریزی از این تصمیم نداشت.

وی اضافه کرد: اکنون مشاوران دولت وارد گود شده‌اند تا این ضعف را به قوت مبدل سازند و از این اتفاق برای انتخابات استفاده سیاسی کنند؛ از طرفی دولت را مظلوم و تحت فشار جلوه دهند تا با جایگزین ساختن 3 نفر اصلاح طلب که قبلا رای نیاورده‌اند و مشارکت آن‌ها در فتنه غیر قابل انکار است، فضای جدیدی را فراهم سازند تا نارضایتی جدی هنرمندان، ورزشکاران و معلمان را نه تنها کاهش دهند بلکه با شعارها و وعده‌های زیبا جمعی از آن‌ها را در تبلیغات انتخابات همراه سازند و با استفاده ابزاری از آن‌ها بتوانند پایگاه اجتماعی متزلزل خود را تحکیم بخشند.

حسینی به فارس گفت: بنابراین اگر منتقدان، معترض اینگونه سیاسی کاری‌ها می‌شوند به این دلیل است که در این ترمیم کابینه اولویت‌ها لحاظ نشده است و بیش از آن که کارآمد شدن کابینه مورد نظر باشد اغراض سیاسی و انتخاباتی را انگیزه اصلی تصمیم رئیس جمهور می‌دانند و خواهان آن هستند که بجای پنهانکاری در بیان دلایل تغییرات با شفافیت و صادقانه با مردم برخورد شود.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامى در پایان اظهار داشت: رئیس جمهور بهتر است بجای تقدیر از مدیرانى که اقدامات زیانبار آنان اعتماد مردم را سلب کرده با متخلفان در هر سطح و رده‌ای برخورد کند و با تغییر وزیری همچون نفت که با پرونده کرسنت حدود 18 میلیارد دلار خسارت بر دوش مردم گذاشته و یا وزیر راه و شهرسازی که باعث ضربه به روند مسکن سازی در کشور شده است اندکی جبران مافات کرده تالااقل در ماه‌های پایانی دولت لطمات بیشترى به کشور وارد نشود.

ارسال نظرات