خبرهای داغ:
غلامعلی قاسمی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان با تاکید بر اینکه دانشگاه اصفهان تابستان در المپیاد های دانشگاهی سراسر کشور شرکت داشت، اظهار کرد: دانشگاه در23 رشته ورزشی فعالیت دارد
کد خبر: ۸۷۶۸۸۵۳
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج ،  رییس اداره تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه اصفهان گفت: برای دانشجویان جدیدالورود طرحی به نام مشاوره سلامت دانشجویان دانشگاه وجود دارد که از طرف وزارتخانه چندین سال است که ابلاغ شده ولی امسال به صورت صد درصدی اجرا می شود.
 
غلامعلی قاسمی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان با تاکید بر اینکه دانشگاه اصفهان تابستان در المپیاد های دانشگاهی سراسر کشور شرکت داشت، اظهار کرد: دانشگاه  در23 رشته ورزشی فعالیت دارد که فقط هشت رشته آنها در المپیاد شرکت داشتند، بنابراین تمرکز دانشگاه بیشتر بر این هشت رشته است و افتخارات زیادی در آنها به ویژه دو و میدانی در بخش بانوان کسب کرده است. شنا، والیبال، بسکتبال، ورزش های رزمی و... از رشته های دیگری است که فعالیت در آنها صورت می پذیرد.
 
وی افزود: دانشگاه اصفهان در شروع سال تحصیلی برنامه های ورزشی برای تمام دانشجویان به صورت المپیاد درون دانشگاهی در نظر دارد. دانشجویان می توانند به عضویت رشته های مورد نظر خود در بیایند و به صورت تیم های دانشکده ای با هم رقابت کنند.
 
رییس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه اصفهان ادامه داد: یکی از برنامه های ورزشی دانشگاه بخش ورزش کارکنان است که در دو بخش کارکنان و اعضای هیئت علمی در هفت رشته هم برای کارکنان و هم برای اعضای هیئت علمی، با پشتیبانی معاونت اداره مالی دانشگاه صورت می گیرد. سال قبل مسابقات ورزشی بین دانشجویان و اساتید برگزار شد، ولی به علت عدم تطابق شرایط بدنی دانشجویان و اساتید خیلی بازخورد خوبی نداشت و این برنامه تکرار نمی شود.
 
قاسمی اضافه کرد: دو بخش حمایت از ورزش در دانشگاه وجود دارد؛ یکی بخش دانشجویی که مستقیما زیر نظر معاونت دانشجویی است و علاوه بر بودجه دانشگاهی بودجه خاصی از وزارتخانه به آن تزریق می شود و دوم بخش ورزش کارکنان که زیر نظر معاونت اداری مالی دانشگاه است.
 
وی خاطرنشان کرد: در خوابگاه های دانشگاه اصفهان دفتر ورزشی خوابگاه ها قرار دارد که از جمله خدمات آن مسابقاتی است که هر ساله در هفته خوابگاه ها برگزار می شود که فقط دانشجویان خوابگاهی می توانند استفاده کنند، همچنین تاسیسات و فضاهای ورزشی در کنار خوابگاه ها برای فعالیت های ورزشی دانشجویان از جمله خدمات آنها است. همچنین سالن بدنسازی در محدوده خوابگاه ها وجود دارد که از ساعت چهار بعد ازظهر تا ساعت 10 شب با هزینه کم آماده خدمت رسانی به دانشجویان است. این سالن بدنسازی برای برادران است که طبق برنامه ریزی در آینده برای خواهران نیز امکاناتی در نظر می گیرد.
 
عضو هیئت علمی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه اصفهان گفت: استخر دانشگاه که در حال حاضر در دست تعمیر است، یکی از سرمایه های دانشگاه است و در موقعیت جغرافیایی مناسبی قرار دارد، ولی سیاست دانشگاه به صورتی است که این استخر فقط مختص دانشجویان و کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه به دو صورت آموزشی و تفریحی طراحی شده و روزهای فرد برای خانم ها و زوج مربوط به آقایان است. این استخر هرروز از هشت صبح تا دو بعد از ظهر در اختیار دانشکده تربیت بدنی جهت پوشش کلاس های آموزشی اعم از شنا و غریق نجات است و پس از آن جهت برنامه های فوق برنامه به صورت سانس های تک ساعتی هم برای دانشجویان و هم کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه طراحی شده است. 
 
وی ادامه داد: برای دانشجویان جدیدالورود چندین سال است که طرحی به نام مشاوره سلامت دانشجویان دانشگاه از طرف وزارتخانه ابلاغ شده ولی امسال به صورت صد درصدی اجرا می شود که بر اساس آن دانشجو از نظر ویژگی های روانی و پایه جسمانی مثل فشار خون، ضربان قلب و کارکرد سایر دستگاه ها معاینه  می شود و قرار است که از نظر ساختار قامتی و عملکرد فیزیولوژیکی دستگاه های بدن نیز چک شود.
 
عضو هیئت علمی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه اصفهان گفت: این طرح در مرکز تربیت بدنی و مرکز مشاوره سلامت دانشجویان که اختصاصی برای این طرح در نظر گرفته شده انجام می شود و از دانشجویان در خواست می شود در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها