امام جمعه سیروان گفت: آمریکا با حمایت از داعش و ناامنی در غرب آسیا به دنبال حفظ قدرت خود و ایجاد حاشیه امن برای اسرائیل است.
کد خبر: ۸۷۶۸۷۵۱
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از سیروان نوین؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدمصطفی موسوی، امام جمعه سیروان در خطبه های نماز جمعه این هفته این شهرستان با اشاره به سالروز 13 آبان گفت: 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) است که این روز را روز استکبار ستیزی نامیده اند.

وی اظهار کرد: در فرهنگ و قاموس اسلام ناب محمدی(ص) به ما نشان داده اند که با مستکبر بجنگیم و با تمام وجود در مقابل آن بایستیم.

خطیب جمعه سیروان با بیان اینکه بایستی نسبت به دشمن بل فطره نظام جمهوری اسلامی ایران روشنگری کنیم، افزود: باید با روشنگری کاری کنیم که مردم بیش از پیش به دشمنی آمریکا پی ببرند.

وی عنوان کرد: آمریکا در منطقه با کلماتی همانند حقوق بشر و مبارزه با تروریست برای فریب ملت ها استفاده می کند در حالی که خودش بر علیه دموکراسی و حقوق بشر است.

موسوی ادامه داد: آمریکای جنایتکار در ظاهر ائتلاف ضد داعش تشکیل می دهد ولی نگاه کنید کشورهای عضو ائتلاف خود حامی داعش بوده و دیکتاتور هستند.

وی با بیان اینکه آنها به دنبال تقویت گروهک های تروریستی هستند، اضافه کرد: آنها که این روزها با پیشروی نیروهای حزب الله و انقلابی عیادیشان به خطر افتاده و خواستار حضور در آزاد سازی موصل و حلب شده اند تا بتوانند به نوعی از گروهک های تروریستی حمایت کنند.

امام جمعه سیروان با اشاره به ایستادگی نیروهای یمن در مقابل ظلم و جنایات عربستان اظهار کرد: آمریکا برای حمایت از رژیم آل سعود که این روزها در باتلاق یمن گیر افتاده هم کمک تسلحاتی می کنند و هم با انهدام راهدارهای مهم یمن مستقیم از عربستان حمایت می کند.

خطیب جمعه سیروان گفت: آمریکا با حمایت از داعش و ناامنی در غرب آسیا به دنبال حفظ قدرت خود و ایجاد حاشیه امن برای اسرائیل است.

موسوی خاطرنشان کرد: الحمدالله با رهبری مقام معظم رهبری و وجود مردم دلیر ایران، عراق، یمن، افغانستان و ... در آینده نزدیک آمریکا و عیادی آن شکست خواهند خورد.

امام جمعه سیروان با اشاره به سالروز شهادت شهید حسین فهمیده و بسیج دانش آموزی گفت: این انقلاب افرادی همچون حسین فهمیده، بهنام طیبی و ... پرورش می دهد که الگوی برای سایرین هستند.

وی با بیان اینکه متوجه شدیم که اسم شهید حسین فهمیده از کتب درسی حذف شده است، افزود: امروز که همه می دانند موفقیت کشور ما مرهون خون شهدا است پس چه دلیل دارد نام شهدا از کتب درسی حذف شود و می طلبد این موضوع رفع شود.

موسوی با اشاره به سالروز شهادت آیت الله طالقانی اولین شهید محراب بیان کرد: این شهید بزرگوار برای انقلاب زحمات فراوانی کشید و یاری خوب برای حضرت امام (ره) بودند.

امام جمعه سیروان در ادامه خطبه های خود به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان کشور اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار فرمودند که دشمن به دنبال نفوذ است و یکی از راه های بزرگ نفوذ دشمن، نفوذ علمی است.

وی تصریح کرد: دشمن به بهانه علم آموزی و تعامل علمی؛ اساتید کشورهای غربی را به ایران می فرستند تا جاسوسی علمی کنند و از طرفی نخبگان علمی ایران را شناسایی کنند لذا باید در این خصوص هوشیار باشیم.

ارسال نظرات