ناکار آمدی دولت در تحقق شعارهای انتخاباتی بهانه ای برای حمله به نهاد امنیتی و متهم کردن آنها به تعامل سیاسی فرهنگی و اقتصادی مانع تراشی با رژیم دیکتاتور و مستکبر آمریکا در تعامل با دنیا دنبال می کنند، که با ادبیات انقلابی و مبانی فکری امام راحل(ره) در تضاد کامل است.
کد خبر: ۸۷۶۸۷۳۶
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان ایلام در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: دغدغه اصلی و نگرانی مردم رکود اقتصادی، گرانی و بیکاری خیل عظیمی از جوانان است.

وی افزود: قرائن و شواهد حکایت از این واقعیت دارد وعده های اقتصادی دولت هم در زمینه ایجاد اشتغال هم مهار تورم و گرانی تحقق پیدا نکرده است، شعار نجات اقتصاد کشور برخی از کارگزاران ارشد هم در این سه سال و نیم محقق نشد.

حجت اسلام والمسلمین لطفی ادامه داد: امروز بیکاری و تورم تنها مشکل اقتصادی نیست بلکه در کشور ما مشکل اجتماعی هم وجود دارد و بیکاری سبب شده است از هر ۵ ازدواج یکی به طلاق منجر شود، مردم انتظار داشتند دولت در مدت ۱۲۰۰ روز از عمر خویش از همه ظرفیت های بالفعل که بهترین فرصت بود معضل بیکاری جوانان را حل کند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه توافق هسته ای و اجرای برجام که کار اصلی دولت در این چند سال بود گره ای از مشکلات مردم را نگشود و هیچ گشایشی در عرصه معیشت مردم باز نکرد، گفت: مردم غیر مسائل اقتصادی اوضاع فرهنگی کشور را نگران کننده می بینند و در گوشه و کنار کشور با اجرای برنامه های مبتذل و ضد ارزشهای انقلابی و اسلامی دغدغه نفوذ فرهنگی دشمنان را نیز دارند.

وی خاطرنشان کرد: امروز نظام سلطه و استکبار جهانی با تمام قوا علیه ارزشهای دینی به ویژه نظام دینی و ولایی ما به میدان آمده است و از همه ترفندها از جمله نفوذ فرهنگی برای ضربه زدن به حکومت دینی استفاده می کند، دشمن سالیان متمادی است در جنگ نرم و فضاهای مجازی تلاش می کند ناکارآمدی و عدم موفق بودن نظام اسلامی را در اذهان جوانان این مرز و بوم القاء کنند.

نماینده ولی فقیه در ایلام افزود: اقتدار سیاسی و دفاعی میهن اسلامی ما، دشمن را در تهاجم نظامی ناکام و ناتوان نموده است و سایه جنگ را از کشور دور کرده است آمریکا با بدعهدی در برجام ثابت کرد دشمن کینه توز است و هدف آنها از مذاکرات و توافق هسته ای با ایران و کمرنگ کردن شعار انقلابی گری و القای این که با شعارهای انقلابی نمی توانید با جهان و نظام بین الملل تعامل داشته باشید.

وی ادامه داد: متأسفانه بر فراز محافل سیاسی کسانی هستند که می گویند انقلابی گری با مدیریت نظام قابل جمع نیست، ناکامی و ناتوانی آمریکا در تهاجم نظامی، اقتدار، ثبات سیاسی و تدابیر حکیمانه رهبر حکیم و شجاع انقلاب اسلامی و بازدارندگی قدرت نیروهای مسلح ماست نه برجام.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با اشاره ۸آبان و سالروز شهادت محمدحسین فهمیده بسیجی ۱۳ ساله، روز نوجوان و بسیج دانش آموزی، گفت: شهید محمد حسین فهمیده با الهام گیری از فرهنگ عاشورایی و الگوگیری از نوجوان نهضت عاشورا، حضرت قاسم شهادت طلبی و فرهنگ ایثارگری را در عاشورای جنگ هشت ساله احیا کرد و امروز این نوجوان بهترین الگو برای جوانان و نوجوانان عزیز کشور ما است.

خطیب جمعه ایلام افزود: یکی از اهداف مهم نفوذ فرهنگی دشمن جوانان و نوجوانان هستند که دشمن با گسترش فضاهای مجازی درصدد به انحراف کشاندن نسل پویا و بالنده جوان است، حال وظیفه اصلی آموزش و پرورش که میلیونها جوان و نوجوان مخاطبان آنها می باشد برنامه ریزی های دقیق ارزشهای اسلامی و انقلابی را به نسل جوان منتقل کنند.

امام جمعه ایلام در ادامه بیان داشت: رژیم آمریکا پس از برجام درصدد نفوذ در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی فرهنگی و امنیتی کشور است، راهبرد مهم و اساسی رژیم آمریکا، ایران هراسی در منطقه و تضعیف روحیه انقلابی در میان مسؤولان و کارگزاران در داخل است.

وی خاطرنشان کرد: اصولا مهمترین مخاطب بیانات رهبر حکیم انقلاب در باب لزوم ترویج روحیه انقلابی در جامعه و نهادینه کردن فرهنگ انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن ائمه جمعه هستند که غفلت از این معنا خسارت های جبران ناپذیری برای انقلاب اسلامی خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در ایلام افزود: محتوای خطبه ها حفظ وحدت و امید، حفظ ایمان مردم، اشاعه روحیه انقلابی، جلوگیری از نفوذ عناصر ناباب در مراکز حساس، عدم وابستگی به احزاب و جناح های سیاسی و ملجأ مردم در گرفتاریها و قرارگاه فرهنگی شهرها باید باشد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در پایان گفت: تعامل سیاسی فرهنگی و اقتصادی با رژیم دیکتاتور و مستکبر آمریکا با ادبیات انقلابی و مبانی فکری امام راحل در تضاد کامل است و نباید کارگزاران به ویژه دستگاه دیپلماسی کشور کینه توزی سی و چند ساله و بی‌وقفه رژیم آمریکا و متحدان اروپایی و مرتجع عرب فراموش کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار