فرماندار اشکذر در نشست کارگروه ویژه رفع آلایندگی واحدهای مستقر در شهرستان اشکذر ضمن تقدیر از واحدهایی که نسبت به رفع آلایندگی واحدهای متبوع خود اقدام کرده‌اند از تعطیلی واحدهای آلاینده‌ای که تاکنون فیلتر نصب نکرده‌اند در آینده‌ای نزدیک خبرداد.
کد خبر: ۸۷۶۸۷۲۸
|
۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ کارگروه ویژه رفع آلایندگی واحدهای مستقر در شهرستان اشکذر روز پنج شنبه ششم آبان با حضور معاون نظارت و پایش سازمان حفاظت محیط‌زیست استان یزد به‌منظور اتخاذ تصمیم قاطع برای توقف و تعطیلی واحدهای آلاینده مستقر در شهرک صنعتی تشکیل شد.

فرماندار اشکذر در این نشست به شکایت‌های متعدد مردم در خصوص آلایندگی برخی از واحدهای فولاد مستقر در شهرک صنعتی اشاره کرد و افزود: در این خصوص به چندین واحد صنعتی تذکر داده‌شده و پرونده قضایی برای چند واحد متخلف در دادگستری شهرستان تشکیل‌شده است.

"محمدعلی شاه‌حسینی” ضمن تقدیر از واحدهایی که نسبت به رفع آلودگی واحدهای متبوع تا چندین میلیارد ریال هزینه کرده‌اند تصریح کرد: برخی دیگر نیز با بی توجهی و علیرغم تذکرات متعدد تاکنون فیلترهای کاهش آلاینده نصب نکرده‌اند که در هفته آتی نسبت به توقف و تعطیلی این واحدها از طریق دستگاه قضا اقدام خواهد شد.

وی اظهار داشت: با پایش های انجام شده در محور یزد ـ اردکان مراکز تولید آلاینده شناسایی‌ و در نظر است طی یک برنامه زمان‌بندی منظم در صورت عدم رفع و یا کاهش آلایندگی زیست‌محیطی از سوی واحدهای مستقر در شهرستان اشکذر با آن‌ها طبق ضوابط قانونی برخورد شود.

شهردار اشکذر نیز با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی در شهرک نیکو گفت: ازجمله این مشکلات رهاسازی و تخلیه پساب برخی از واحدهای تولیدی این شهرک می‌باشد که در همین راستا طرح‌های مطالعاتی برای ایجاد واحد تصفیه پساب شهرک انجام‌شده است.

مهدی جعفری پور بابیان اینکه تذکرات لازم به واحدهای آلاینده در شهرک نیکو داده‌شده است افزود: راه‌های فرعی به‌منظور کنترل بر ورود و خروج کامیون‌های حامل پساب مسدود شده است و برای نظارت بیشتر بر عملکرد واحدهای متخلف دوربین نیز نصب گردیده است.

معاون نظارت و پایش سازمان حفاظت محیط‌زیست استان یزد نیز ضمن تأکید بر همراهی محیط‌زیست در مدیریت نظارت و پایش وضع موجود خاطرنشان کرد: محیط‌زیست به‌عنوان یک واحد بین بخشی آمادگی دارد با نگاه جامع‌نگر و با در نظر گرفتن تمامی جوانب نسبت به کاهش آلودگی در شهرستان اقدام نماید.

حمیدرضا کوچک زاده با اشاره به‌ضرورت توجه به مباحث محیط‌زیست، بهداشت و ایمنی در جامعه از شروع بازدید و پایش واحدهای صنعتی شهرستان در هفته آتی خبر داد.

ارسال نظرات