خبرهای داغ:
به همت کمیته اربعین حوزه علمیه استان قم و با حضور اساتید و طلاب حوزه پنجمین دوره آموزشی لوای اربعین با موضوع امنیت در سالن اجتماعات مدرسه علمیه دارالشفا برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۸۷۱۹
|
۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، دبیر این دوره آموزشی با بیان اینکه تاکنون بیش از 3 هزار طلبه به منظور بهره مندی از محتوای آموزشی این دوره ثبت نام کرده اند، اظهارداشت: این دوره ها با  هدف ارتقای سطح آگاهی، بصیرت و علم اندوزی طلاب و روحانیونی که قصد زیارت اربعین امام حسین (ع) را دارند تشکیل شده است.

حجت الاسلام معصومی افزود: سال گذشته پس از برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی که از حوزه علمیه قم 7هزار نفر طلبه به همراه خانواده و انفرادی اعزام شده بودندT اقدام به شناسایی آسیب ها، فرصت ها و تهدیدات نمودیم و با برنامه ریزی که صورت گرفت حوزه علمیه استان قم اقدام به تاسیس کمیته اربعین در حوزه کرد.

وی ادامه داد: این کمیته در طول سال جلسات و برنامه های متعددی را در راستای برنامه ریزی و بهبود ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در دستور کار خود قرار داد به طوریکه با فرا رسیدن  محرم دوره آموزشی تحت عنوان لوای اربعین اقدام به ثبت نام طلابی که قصد زیارت اربعین حسینی را داشتندکردT بطوریکه امسال پیش بینی می کنیم قریب به 10 هزار طلبه از حوزه علمیه قم به این راهپیمایی و نمایش عظیم اقتدار شیعه مشرف شوند.
دبیر همایش با بیان این که 4 دوره آموزشی دیگر برای طلاب متقاضی برگزار می شود، اظهارداشت: ان شاءالله مراسم اختتامیه این دوره های آموزشی روز شنبه 15 آبان ماه خواهد بود.

در ادامه این دوره آموزشی حجت الاسلام ذکاوتمندی استاد اداره فرق و ادیان معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت جریان های انحرافی و دروغین گفت: سرویس های اطلاعاتی و امنیتی کشورهای ذی نفع از جمله رژیم صهیونیستی، آمریکا ، انگلیسی و… پس از بررسی های متعدد و گوناگون بعد از قضیه تحریم تنباکو متوجه شدند تا زمانی که مرجعیت دینی در راس جامعه اسلامی قرار داشته باشد گزندی آن امت و مملکت را تهدید نخواهد کرد.

این محقق و پژوهشگر عرفان های نوظهور و دروغین ادامه داد: با نگاهی به منطقه و خاورمیانه خواهید دید که نه بیداری اسلامی و نه بهار عربی به جایی نرسیدند، چرا که بدون حضور رهبر و فرمانده هیچ نظامی سامان نمی گیرد و خدا را باید شاکر بود که نظام اسلامی ما نعمت وجود مرجعی عالیقدر و مجتهدی فقیه را در راس امورمان قرار داده و همه موظفیم پشتیبان این امام و ولایت فقیه باشیم.

وی تصریح کرد: هیچ کسی بدون رهبر، فرمانده و راهنما به موفقیتی کسب نخواهد کرد و امروز رهبری و مراجع عظام تقلید به عنوان مرزبانان دین و باورهای ما در راس همه فعالیت های ما قرار دارند و دشمن به دنبال نفوذ و ضربه زدن به این شاخص ها است.

در خاتمه این دوره آموزشی معاون صیانت و پیشگیری بازرسی کل ناجا بیان داشت: راهیپمایی بزرگ اربعین حسینی که همه ساله به ویژه سالهای اخیر با حضور میلیونی زائران ایرانی شکل می گیرد فرصتی ارزشمند است  که باید با برنامه ریزی و کار فرهنگی از این جمعیت کثیر بهره کافی را در راستای تبلیغ و ترویج دین برد.

حجت الاسلام و المسلمین غلام حیدر حیدری با بیان اینکه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی دارای چهار قاعده " مانور"، "فرصت"، "سفر" و " بستر " می باشد، افزود: این راهپیمایی میلیونی مانور قدرت و عظمت تشیع در جهان می باشد که باید با برنامه ریزی و مدیریت صحیح و مدبرانه به بهترین نحو ممکن برپا گردد و هر چقدر این حرکت عظیم گسترده تر شود و شور و شعور همراه هم گردد به نتایج ارزشمندی در جهان و افکاری عمومی رقم خواهد خورد.

لازم به ذکر است، این دوره آموزشی روز شنبه 15 آبانماه در مراسمی در زیرزمین مدرسه دارالشفا به کار خود پایان می دهد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها