خبرهای داغ:
یکی از مراجع عظام تقلید گفت: در گذشته بسیاری از زائران در مسیر زیارت اباعبدالله الحسین علیه السلام، مشقت‌های زیادی را متحمل می‌شدند ولی برپایی موکب‌ها در مسیر زائران حسینی می‌تواند شرایط را برای رفت و آمد و اسکان آنها تسهیل بخشد.
کد خبر: ۸۷۶۸۶۰۴
|
۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد موکب اربعین آستان مقدس و اعضای کنگره حضرت آمنه(س) که در مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام قم برگزار شد، اظهار کرد: زیارت اربعین از همان ابتدا شروع شده که اهل بیت(ع) در بازگشت از شام به مدینه، از مسیر کربلا عبور کردند.

وی با بیان اینکه آنچه از نظر ما ترجیح دارد، این است که اهل بیت(س) در همان اربعین سال اول به کربلا رفتند و قرائن زیادی در این عرصه وجود دارد، تصریح کرد: بر اساس این قرائن اهل بیت(ع) نخستین زائران اربعین امام حسین علیه السلام بوده‌اند.

این مرجع تقلید افزود: اینکه گفته شود اهل بیت(ع) بیش از یک سال در شام بمانند در اربعین سال بعدی به زیارت امام حسین علیه السلام رفته باشند، نقلی ضعیف است. خطبه آتشین امام سجاد غوغایی در شام ایجاد کرد و مردم شام که اسرای کربلا را خارجی معرفی می‌کردند بعد از این که فهمیدند آنها اولاد رسولند، اوضاع متفاوت شد و نگاه آنها متفاوت شد.

وی در ادامه با اشاره به روایاتی مبنی بر اینکه زیارت اربعین از ویژگی‌های مؤمنان است، ادامه داد: در گذشته بسیاری از زائران در مسیر زیارت اباعبدالله الحسین علیه السلام، مشقت‌های زیادی را متحمل می شدند ولی برپایی موکب‌ها در مسیر زائران حسینی می‌تواند شرایط را برای رفت و آمد و اسکان آنها تسهیل بخشد.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به برپایی موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: باید در مسیر این خدمت، مراقب باشید که رفتار شما موجب تحریک شدن مردم عراق نشود و آنها گمان کنند آمده‌ایم تا آنجا را برای خود تصاحب کنیم.

این مرجع تقلید افزود: باید به گونه‌ای عمل کنید که آنها نیز در موکب شما سهیم باشند و وظایفی بر عهده آنها قرار داده شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها