خبرهای داغ:
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه باید خنده حلال در بین مردم رواج یابد، گفت: اگر بتوانم سایت خنده راه‌اندازی می‌کنم، و با این روش می‌توانیم بسیاری از جوان‌ها را جذب کنیم.
کد خبر: ۸۷۶۸۵۹۳
|
۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در همایش اساتید تفسیر که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد با اشاره ضرورت بیان تفسیر قرآن کریم برای اقشار مختلف بیان کرد: باید در خصوص تفسیر قرآن کریم مردمی فکر کنیم؛ تفاسیر ملایی است ولی بیان للناس نیست بلکه بیان للخواص است.

وی خطاب به مفسران قرآن کریم اضافه کرد: اگر می‌خواهید تفسیر بگویید از داستان‌ها و قصص قرآنی و سوره‌های کوچک آغاز کنید چرا که مردم با سوره‌های کوچک انس بیشتری دارند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه باید به گونه‌ای سخن بگوییم که برای مردم و عام فهم باشد گفت: قرآن دریایی از معارف است و 2700 نکته حقوقی از قرآن کریم توسط دو دکتر حقوق استخراج شد.

وی با اشاره به اینکه 22 جز تفسیر برای بچه‌ها نوشته‌ایم گفت: خلاصه‌گویی و روان‌گویی یک اصل است که باید در تفسیر قرآن کریم به آن توجه کرد.

قرائتی با بیان اینکه باید در تفسیر قرآن کریم نسبت به مصادیق روز توجه داشته باشیم تصریح کرد: تفسیر نباید فقط به برخی از ایام سال مثل ماه رمضان محدود شود.

وی خاطرنشان کرد: با مرحوم مطهری چند سال قبل از انقلاب در اهواز آشنا شدیم؛ وقتی کلاس‌های من را دید گفت قرائتی من تهران بروم می‌گویم یک طلبه جوان کشف کرده‌ام.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: بعد از انقلاب شهید مطهری نزد امام رفت و گفت که قرائتی به تلویزیون برود، امام فرمودند که بنده او را نمی‌شناسم، شهید مطهری گفت که به درد تلویزیون می‌خورد و می‌خواهم به دستور شما برود و این اتفاق افتاد. الان 35 سال است که یک شب جمعه برنامه ما تعطیل نشده است.

وی با اشاره به اینکه باید قرآن در همه امور ما ساری و جاری باشد، اضافه کرد: باید شوخی‌ها و حتی روضه‌های ما قرآنی باشد.

قرائتی با اشاره به اینکه باید خنده حلال در بین مردم رواج یابد، گفت: باید آیات قرآن را در قالب‌های مختلف از جمله فیلم برای مردم تبیین کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر بتوانم سایت خنده راه‌اندازی می کنم، اظهار کرد: با این روش می‌توانیم بسیاری از جوان‌ها را جذب کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها