خبرهای داغ:
طی مراسمی با حضور مسؤولان و پژوهشگران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، از کتاب عاشورایی منزل به منزل با کاروان عاشورا رونمایی شد.
کد خبر: ۸۷۶۸۵۷۰
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد حسن شجاعی‌فرد نویسنده کتاب در این مراسم که در سالن شهید مطهری پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، گفت:‌ با توجه به توصیه اساتید حوزه علمیه قم در بحث نگارش این کتاب دقت کامل به عمل آمد که مدیریت حضرت زینب(س) در کاروان اسرای اهل بیت(ع) بعد از واقعه عاشورا به درستی مورد واکاوی قرار گیرد.

وی بررسی دقیق زوایای بیماری امام سجاد(ع) در واقعه عاشورا و همچنین اثرپذیری این امام معصوم بعد از امام حسین(ع) را از دیگر ویژگی های این کتاب برشمرد و گفت: با اسناد معتبر و غیرقابل خدشه و متقن در این کتاب اثبات شده که بیماری امام سجاد(ع) یک بیماری عادی بوده و بعد از واقعه عاشورا نیز به پایان رسیده و این نیز بر حکمت خداوند استوار بوده تا حجت خداوند زنده بماند و مسؤولیت امامت را بر عهده بگیرد.

شجاعی‌فرد اظهار کرد: احتجاجات امام سجاد(ع) در شام با افراد مختلف و حتی احتجاجات ایشان با یزید نیز که در کتب معتبر نقل شده در این کتاب آمده است.

این پژوهشگر اضافه کرد: ‌تمام اسناد و وقایع مکتوب شده در این کتاب همگی از کتب معتبر جمع آوری شده و به مباحث تاریخی نیز نگاه دقیق شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها