خبرهای داغ:
در همایش یاوران رسانه‌ای اربعین حسینی مطرح شد

ضرورت تسریع در اخذ ویزای عراق برای سفر اربعین

در همایش یاوران رسانه‌ای اربعین حسینی بر ضرورت اخذ هر چه زود‌تر ویزای عراق برای سفر اربعین تاکید شد.
کد خبر: ۸۷۶۸۵۶۲
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، همایش یاوران رسانه‌ای اربعین حسینی ظهر امروز با حضور عده‌ای از فعالین رسانه‌ای اربعین در مجتمع یاوران مهدی (عج) برگزار شد.

در این همایش حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت حضور داشتند.

محمدرضا خوشرو مسؤول کارگروه رسانه‌ها و فضای مجازی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در ابتدای این همایش با اشاره به عظمت مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین حسینی به اذعان رسانه‌های جهان بزرگترین اجتماع سالیانه بشری در جهان است، تنها یک مراسم هر 12 سال یک بار در هند برگزار می‌شود که 50 میلیون نفر جمعیت در آن شرکت می‌کنند و به جز این مراسم، هیچ اجتماع دیگری بزرگتر از اربعین نیست.

وی ادامه داد: مراسم اربعین در کشوری برگزار می‌شد که در رسانه‌های جهان به عنوان یک کشور ناامن مطرح است، 20 میلیون نفر در مراسم اربعین حسینی شرکت می‌کنند، اما بیشتر رسانه‌های جهان این مراسم را بایکوت کردند و از آن خبری منتشر نمی‌کنند، برخی رسانه‌های دیگر جهان هم سعی در تقلیل این مراسم دارند و سخن از حضور تنها صد‌ها هزار نفر در مراسم اربعین می‌زنند.

سیدداود موسوی مدیرکل اخبار استان‌های صدا و سیما در ادامه همایش یاوران رسانه‌ای اربعین گفت: وظیفه کمیته اطلاع‌رسانی اربعین بر عهده صدا و سیما گذاشته شده است، این کمیته 10 کارگروه دارد که از جمله آن کارگروه خبرگزاری‌هاست، کمیته فرهنگی اربعین نقش زیادی را در تامین محتوای رسانه‌ها ایفا کرده است.

وی افزود: صدا و سیما تمام امکانات خودش را برای انعکاس رسانه‌ای اربعین حسینی بسیج کرده است و طی سال‌های اخیر صداوسیما فعالیت خوبی را در زمینه رسانه‌ای کردن اربعین داشته است، این در حالی است که دشمن با امکانات عظیم رسانه‌ای خود به دنبال بایکوت خبری اربعین حسینی است.

در بخش دیگری از این همایش حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین درخصوص ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اربعین حسینی به ایراد سخن پرداخت و تصریح کرد: تلاش ما امسال این بود که زیرساخت‌های لازم برای اربعین را گسترش دهیم، شبکه اینترنتی بین نجف تا کربلا را کامل کردیم و سعی کردیم در شهرهایی همچون کوت و دیوانیه هم اینترنت در اختیار زائرین قرار دهیم، همچنین ظرفیت ارتباطی بین بین ایران و عراق را به 10 میلیون دقیقه در یک روز رساندیم.

وی با تاکید بر ضرورت اخذ ویزا برای سفر به عراق خاطرنشان کرد: مردم سعی کنند هر چه زود‌تر ویزای خودشان را بگیرند، امسال هیچ دلیلی برای لغو ویزای عراق وجود ندارد و تمهیداتی اندیشیده شده تا اتباع خارجی مقیم ایران هم با اخذ ویزا در ایام اربعین به عراق سفر کنند، همچنین باید خدمات مردم عراق به زائرین هم در رسانه‌های کشور پررنگ شود و باید در اقدامات رسانه‌ای خود توجه کنیم که میزبان زائرین در ایام اربعین مردم عراق هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در بخش پایانی این همایش به ایراد سخن پرداخت و حضور در مراسم اربعین را تنها مختص به شیعیان ندانست و افزود: پیروان مذاهب و ادیان دیگر هم در این مراسم شرکت می‌کنند و ما شاهد حضور کشیشان مسیحی در مراسم اربعین بودیم. زمینه نشر شعارهای امام حسین (ع) در سطح بین المللی وجود دارد و باید اربعین بیش از این جنبه بین المللی پیدا کند تا پیروان مذاهب و ادیان دیگر هم حضور بیشتری در اربعین داشته باشند.

وی با اشاره به جنبه وحدت بخش مراسم اربعین گفت: این مراسم باید به عنوان نمادی از وحدت بین شیعه و سنی مطرح شود، وهابیت فرقه‌ای جدا از اهل سنت است که با پول نفتی در جهان گسترش پیدا کرده است، رمز وحدت شیعه و سنی داشتن محبت اهل بیت (ع) است. گاندی هم گفت که من از عاشورا درس گرفتم تا توانستم ملت هند را از چنگال استعمار نجات بدهم.

در همایش یاوران رسانه‌ای اربعین حسینی با حضور مسؤولان از نماهنگ آتش عطش، نرم‌افزار خبرنگاران افتخاری، کتاب سیاست‌های رسانه‌ای اربعین و کتاب صوتی راه بی‌‌‌نهایت رونمایی شد.

همچنین عصر امروز در بخش پایانی همایش یاوران رسانه‌ای اربعین، کارگاه‌های آموزشی در بخش‌های مستندسازی، عکاسی، خبرنگاری و شبکه‌های اجتماعی با حضور اساتید برجسته کشور برای فعالین رسانه‌ای اربعین برگزار می‌شود.
ارسال نظرات