با حضور جمعی از مسئولین ادارات شهرستان ابرکوه؛
با حضور جمعی از مسئولین ادارات شهرستان ابرکوه جلسه هماهنگی برگزاری مراسم 17 آبان تشکیل شد.
کد خبر: ۸۷۶۸۵۵۴
|
۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، به منظور هماهنگی و بهتر برگزار شدن مراسم 17 آبان، "روز ابرکوه" اولین جلسه مشترک روسای تعدادی از ادارات و ارگانهای شهرستان ابرکوه و هیات فرهنگی مذهبی مکتب الرضا(ع) با حضور امام جمعه، فرماندار و بخشداران شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد.


در این جلسه امام جمعه و فرماندار ابرکوه مطالب مبسوطی در مورد سالروز ورود حضرت رضا (ع) در 17 آبان به ابرکوه بیان داشتند.
رضا ربانی، عضو هیئت امنای فرهنگی مذهبی مکتب الرضا(ع)، در ادامه این جلسه به برنامه های انجام شده و در حال انجام هیات اشاره داشت و افزود: با پیگیری‌های متعددی که از اوایل سال 1380 صورت پذیرفت، سرانجام مرکز پژوهش‌های آستان قدس رضوی در شهریورماه سال 1383 در پاسخ به نامه شورای اسلامی شهر ابرکوه، تاریخ دقیق ورود امام رضا(ع) به این شهر را به طور مستند و با تخمین مسافات و منازل طی طریق شده اعلام کرد. بر اساس این اعلام، 17 آبان سال 195 هجری شمسی برابر با هشتم ربیع‌الثانی سال 201 قمری به عنوان روز ورود آن حضرت به ابرکوه اعلام شد.
محل اسکان این امام همام در شهرستان ابرکوه امروزه مسجدی است به نام مسجد بیرون که هر ساله شاهد برگزاری مراسم با شکوهی در جوار این مسجد هستیم. مسجد بیرون که به منزلگاه امام رضا (ع) شهرت گرفته است، در حومه شهر واقع شده و دارای کتیبه‌ای است که از کاشی معرق در سه رشته خط به عرض تقریبی 65 سانتی‌متر و طول پنج متر و به رنگ‌های آبی و سفید بر پیشانی سر در ورودی مسجد نصب شده و سندی بر توقف امام هشتم شیعیان در آن محل است. در این روز شبه کاروانی به یاد کاروان امام رضا ( ع) در قالب سوارکارانی از خیابان شهید بهشتی، میدان امام حسین (ع)، خیابان شهید صدوقی، امامزاده احمد و خیابان نسفی عبور و در منزلگاه علی بن موسی الرضا(ع) در مسجد بیرون ابرکوه استقرار می‌یابند.
مسیر حرکت این شبه کاروان با پرچم‌های رنگی و پارچه آذین‌بندی می‌شود و اهالی شهر ابرکوه با همراهی این کاروان در مسیر، پخش شیرینی، ذبح گوسفند و مداحی از این نماد ارزشی استقبال می‌کنند.
در ادامه جلسه تعدادی از مسئولین نقطه نظرات خود را بیان کردند و مقرر شد تا هر یک به نوبه خود مسئولیت هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم را به عهده بگیرد تا در روز 17 آبان شاهد برگزاری مراسم باشکوهی با همکاری همه ادارات باشیم.


ارسال نظرات